Værskifte

Ja nå begynner det å bli et værskifte i lande,mange er takknemlige for det og det skjønner jeg med tanke på tørken mange har,nå ligger vi slik til att vi ikke har den tørken,her er det igrunnen frodigt,men vi har fått tåken ned i fjella,vi har fått kalde vind,det er ikke mere enn 11+ uteog med den kalde vinden føles det jo kaldere enn 11+.

Ikke noe å gjøre med,må bare pakke vekk kortebukser og bikini og lete frem langbukser og kofte så blir dagen bra alikavel 🙂

I ettermiddag skal jeg til fysio,hun skal se på foten min og gi meg noen øvelser jeg kan gjøre for å styrke foten igjen gleder meg faktisk til å komme igang :=) siden vi ikke har buss får jeg taxi med pasientreiser,så jeg slipper å tenke tid,blir hentet så jeg er fremme til timen og når den er ferdige står taxi klar og venter og kjører meg hjem med en gang .

Måtte en tur ut og se etter fuglene mine,ja grønnsakshagen også samt blomstrane,graniumane som står utenfor drivhuset sette jeg inn i drivhuset,der får dei være så lenge det er såpass kjøligt ute ,men dei andre sommerblomstene tåler litt mere

som den vakre tagetesen,jeg bare elsker den sommerblomsten :=)

i grønnsakshagen ser ting helt greit ut,bare bønnene som sturer,sette noen nye bønner i jorden i går under fiberduk ilag med squashen ,om dei spirer og blir til noe og vil trives ilag med squash får tiden vise ,nå er dei iallefall i jorda ,leser att en kan så disse bønnene direkte ut til midten av juli så det bør gå bra

i grønnsakshagen blomstrer det også,det er gressløken

vakker å se på og fin å pynte salaten med,for denne blomsten er spiselig :=) ,det er bare å plukke av dei små lilla blomstene som sitter tett i tett og drysse dem over salaten

det synges rundt meg,fuglene er i full gang med dagen

ikke bare bare å kvitre når jeg dukker opp og samtidig ha mat i munnen

trosten har også funnet ut att det er mat å finne på jorde over huset vårt,normalt er den litt lengre unna ,den bråker litt mere, men sånn er den ,skal prøve å få noen bedre bilder,dette ble etter en snartur ut og jeg hadde for lite kle på meg i den kalde vinden ,

Ønsker dere en fin dag

20 kommentarer

Siste innlegg