horn

god morgen.

I dag skinner solen igjen og det er atter 20+ på morgenkvisten :=) skal vite å nyte dagen for i morgen melder dei høststorm hos oss.

I går hadde annebe ett innlegg som fristet meg,rundstykker etter sin mor :=) jeg skrev ned oppskriften og nå er snart brett nr 2 ferdigstekt

jeg gjorde som annebe,brukte halvt om halvt med hvetemel og grovkveite,men jeg brukte finmalt grovkveite ,deigen ble svært god å bake ut

delte deigen i to og kjevlet ut to leiver ,disse rullet jeg til horn som annebe gjorde :=)

men her ante jeg uråd,jeg skulle ha delt deigen i 3 ,det låg ann til å bli svære horn

og svære ble dei,16 rundstykker eller horn som det ble lagde en diger haug,men så fluffy og fine,jeg gleder meg til å smake,for det skal jeg bare litt tidlig ennå _=)

det har skyet til nå og temperaturen har sunket til 16+ ,så nå skal jeg ut og lufte meg medan det fortsatt er en grei temperatur ute ,ha en fin dag da folkens :=)

16 kommentarer

Siste innlegg