blomsterbedd

Ja nå har det kommet seg ,jeg begynte jo å renske beddet bak drivhuset i går,så takket kroppen for seg og vi tok en biltur resten av dagen,så i dag fikk jeg gjort ferdige lukejobben i det beddet

håpet mitt nå er att disse buskene skal vokse seg litt ihop så ugress ikke kommer så lett til ,surjordsbusket alt bortsett fra en rosebusk ,rosene jeg hadde før døde fort,men en er standhaftige og lever greit ilag med surjordsvekstene mine :=) den røde i hjørnet er ikke plantet,den står bare intil drivhuset i påvente av hvor jeg vil ha den

det er litt ugress ser eg nederst på bilde her ,men det er egentlig ikke bedd der,jeg går nemlig gjennom der når jeg skal til grønnsakshagen,så der her jeg planer om å legge ned en ekstra trakkehelle .

Staudene som var her før hentet ei venninne av meg i dag,datteren hennes skulle ha noe på kanten av en mur og ville gjerne ha diise som jeg vraket,kjekt å kunne komme til nytte hos andre :=)

Da venninna mi hentet dem i dag ble det tid til en kaffeprat i drivhuset,og da vi kom inn i drivhuset kom en regnbyge og det bøttet ned,mellom bygene fikk jeg hentet kaffe og havrekjeks med brunost på :=) det skal være litt enkelt.

Da jeg så ble alene igjen fikk jeg gjort ferdig det jeg ikke rakk før besøket mitt kom,og medan jeg så luket unna siste rest,ja da var det tørt og fint ,men nå regner det igjen,sånn går no dagane hi hi .

På nedsiden av drivhuset har jeg en gammel vask hengande ,den hadde ikke fått blomster i år,men i går da vi var på Urke var jeg innom gartneriet der og fikk kjøpt en plante,billig var den også

på den andre siden av denne vesle veggen står klokkebusken,greit med noe som vokser og sjuler en grå vegg :=) .

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg