Gjøken min

Ja jeg kan vel si den er min for den sitter her utenfor huset hver dag nå ,dagen lang små flyturer og så tilbake til ledningen som går rett utenfor vinduet mitt :=) ja hadde Toini og mannen lagt her ennå i bobilen hadde gjøken sittet rett over hode på dem hi hi ,min mann tok bilder av dem nå i kveld,så tok jeg dei to siste,og den såg meg inn i øya _=)

hi hi tittei,mon tro om den synes det var nok bildetaking :=) ikke godt å si den sitter der ennå.

Vi har vilkamera som knipser liver ved svartkvitfluesnappekassen også,og både mammasnappe og pappasnappe er der hver dag inn og ut ,jeg har trodd det snart måtte komme unger.Så viser det på film i dag att sjora sitter rett utenfor fuglehuset,og den spiser fuglunger,jeg ville derfor se ned i fuglekassen i kveld og der ble jeg overasket

for i kassen var det egg og ikke unger,det var reint og ryddigt så det kan ikke ha vært unger her tidligere heller.Når jeg tenker etter er det ikke lenge siden vi fikk bilde av snapperparet vårt der dei parra seg,og snappermamma legger bare et egg for dag,først når hun har lagt dei hun skal ha 7-8 stk legger hun seg på egg og ruger,så da får vi bare håpe at skjora ikke tar en av foreldrene ,er jeg hjemme så jager eg :=)

SNAPPERMAMMA ,bilde tok jeg i går så hun passer på :=)

Jeg har sett flere egg jeg ,for da jeg og mannen gikk kvelstur for et par dager siden oppdaget jeg hvor kjøttmeisen bodde

hun hadde også 5 stk :=)

småfuglane har travle dager :=) men det er koselig å følge med bare rovfuglene ikke tar ungene da

13 kommentarer

Siste innlegg