verdens beste lunch

I dag er det virkelig en deilige sommerdag igjen,så her fikk kortebuksene komme ut av skapet,siden det er varmt tenkte jeg att en tur ned til sjøen og kose seg der var passende syssel i solvarmen ,jeg hadde med nøkler og kaia er der så fristelsen på å fiske ble stor.

Et Tysk ektepar som er nypensjonerte villcamper her,vi førte en liten samtale på engelsk :=) så får jeg napp,en sværing men jeg mister den,tiden går og jeg får napp igjen,nok en gang mister jeg den,så etter en time gir jeg meg og tusler bort til naust støda vår,der vasser jeg uti og rydder litt ,der var tang og der var glasskår,jeg setter meg på en stein og bare nyter

en liten kråkebolle,jeg tar et bilde og hiver den uti for det var noe inni den :=)

det var da den hyggelige Tyske damen ropte på meg,om eg ville ha fisk :=) jeg takker ja ,men så misser dei den,og jeg fortsetter å nyte solen jeg,men så nå biter vist fisken og en ny fisk får jeg tilbud om å ta imot og jeg sier ja takk ,og før jeg har fått sløyet den kommer to fisker til ,jeg takker ,men nå sier jeg att jeg ikke krefter til å bære mer med hjem

nå lurer dere sikker på hvorfor dei ga fra seg fisken,det var fordi dei bodde i bobil og den bittelille fryseren var helt full av fisk og dei hadde spist fisk til middag hver dag denne uken ,i dag skulle dei ha biff :=)

men dei likte så godt å fiske så dei greidde liksom ikke å la være å fiske heller hi hi ,da jeg ruslet hjem med mine tre fisker stod dei og filiterte nok en fisk,og hvor den skulle oppbevarast,ja det hvet ikke jeg .

Da mine fisker var ferdig filiterte så rensket jeg beina på den største litt ekstra,det ble masse fiskehakk av det :=) så det ble dagens lunch

blodfersk sei,litt salt og pepper vender inn 1 egg og steker det på stekepanna,og jeg tuller ikke når jeg sier det er det beste jeg har spist på lenge ,og om noen lurer på hva dagens middag er,så er svaret sprøstekt sei såklart hi hi .

Ha en superfin dag da

 

18 kommentarer

Siste innlegg