leken

i dag har jeg fått pakket ferdig bobilen,nå gjennstår bare maten :=) jeg har klippet ned diverse urter i grønnsakshagen,så vokser det opp nytt og friskt til vi kommer hjem igjen,dermed ble det en ny porsjon urtesalt i dag,jeg kjører urtene ilag med salt i en foodprosesor,grøten som blir fordeler jeg på et bakepapir og legger på brett,tørker det i ovnen på varmluft 50 grader med døren litt på gløtt,det tar noen timer,men da har en verden beste urtesalt som passer til alt :=)

jeg har laget en ny porsjon med hylleblomstsaft og fikk silt den i dag og fylt opp på flasker ,nå har jeg masse god saft i fryseboksen.

så fikk jeg skiftet på senga i bobilen og lagt på reint,så nå er jeg rimelig klar for tur :=)

nå som dagen har gått og jeg bare satt her med fargeboka mi og lyttet til sangen på alsang på grensen :=) så ser jeg hjorten ut på  marka,trenger ikke reise meg engang for å se den ,men jeg gjorde jo det,jeg reiste meg og gikk ut i hagen,hjorten hadde kalven sin med seg og den var leken ,den sprang i galopp opp marka og ned marka,men det skjedde så fort att det var umulig å få leken på bilde ,men den er jo fin da

fin liten bambi

mamma passer på

og kalven springer swosjh dere ser den der til venstre,det gikk i galoppfart

hun ser meg,men løper ikke av den grunn,hun føler seg nok trygg ennå en stund :=)

så kom eg på att sengeklea hang til tørk ute på snora,da jeg så går ut for å ta dem inn blir jeg møtt av et leven,måkeleven ,jeg ser opp og 4 måker jager en enslig ørn

som svever der oppom huset vårt

4 mot en er igrunnen litt feigt da :=) men jeg skjønner jo att måkene bare vil verne om barna sine  :=) og ørna skjønner til slutt att den har tapt og svever ut mot fjorden

ørna har nok noen små den også som er sultne,får håpe den finner noe,det er iallefall masse fisk som spreller i vannflaten nå så den har muligheter for å servere fisk da :=) makrell hi hi

 

16 kommentarer

Siste innlegg