i hagen min

siden vi skal på ferie og svigermor skal råde hjemmet har jeg jobbet i hagen for att ting skal være enklest mulig for henne,jeg har ryddet i grønnsakshagen og i den ene lille pallekarmen hadde jeg sådd litt salatfrø og spinat,vi fikk sorten men ikke mye ,det vi fikk mest av var tomatplanter,og det er ikke tull engang,men jeg har ikke sådd dem.Når det så er slik att noen tomatfrø sår seg selv,ja da ser det slik ut under duken

tomatplantene har blomsterknopper så det er fult mulig att det kommer tomater,men hvolken sort,ja det aner jeg ikke .Salaten midt i tok jeg i hus,den tar vi med på tur

en salat får bli igjen og tomatplantene fikk litt bedre plass + hver sin pinne til å støtte seg på :=) men fiberduken ble for liten,tomatplanten stod og stanget i toppen,da tok jeg en bestilling med min kjære,en provisorisk telt slik att lys og vann slipper til samtidig som det holder seg lunt og greit under duken

jepp det er under den høge att tomatene bor nå :=) så får vi se da hvordan dette går

jeg fikk plukke inn to små squash også,så ferien starter med egne friske grønnsaker til middag :=)

Så har jeg mine små fuglevenner,svartkvitfluesnapperne,sist helg ble eggene klekket,da vi tittet ned i kassen låg det 4 nakne bitte bitte små fuglunger + ett egg,det er noe med det minste jeg noen gang hadde sett.Jeg leser att fuglungene blir matet i kassen i 14-16 dager før dei forlater fuglekassen og blir matet en uke på utsiden,så er dei klare for et liv på egen hånd.Det vil jo si att dei er borte når vi kommer hjem,så jeg fikk titte ned i kassen i dag,en uke gamle er fuglungene våre nå

har dere sett noe sånt,5 små nøster med snart full fjærdrakt

må si det er rart å tenke på att dei flyr ut av kassen om en uke ,og dei har vokset noe så utrolig bare på en uke :=) jeg får bare krysse fingrane og håpe disse får leve opp og ikke bli mat for skjora .

da ønsker jeg dere alle en fin sommer,nå tar jeg ferie her på bloggen,men legger nok ut et bilde i ny og ne på instagram :=)

16 kommentarer

Siste innlegg