sommerferie

god morgen,her nermer sommerferien seg slutten,vi har opplevd masse,ikke hatt den store temperaturen som sør i landet men varmt nok når jeg tenker litt tilbake :=)

det var deilig varmt når turen startet,veien gikk mot Dovre og Melhus,min søster og svoger skulle treffe oss på veien og ferden videre skulle vi oppleve sammen

første natten overnattet vi i naturskjønne omgivelser,reisefølget vårt hadde tross alt kjørt mye lengre enn oss da dei kom fra Sandnes.

Da vi våknet på dag 2 bestemte vi oss for en liten fjelltur,vi ville gå opp til utsiktpunktet til Snøhetta

et flott hus er oppført der på toppen,nydelige former med sittebenker på hver side av døren om dere ser det :=)

jepp jeg gikk med sommerhatt på fjellet :=) her sitter jeg inne i huset,det er sittebenker i trappetrinn ,hele fronten er et digert vindu med utsikt mot snøhetta og der et en vedovn der inne og ved om en vil fyre opp og ha det godt og varmt på kalde dager .

Her utenfor kan en oppleve moskus,jeg har vært her noen ganger men aldrig vært heldige med det,andre har sittet inne i huset når moskusen har dukket opp rett utenfor,da ville jeg helt garantert overnattet inni huset :=)

Så blir jeg hentet,det er en telekop der og noen hadde oppdaget bevegelser,og min store drøm kom i oppfyllelse for langt der nede kom noen moskuser,vi gikk ut ,jeg zoomet så langt det gikk med kameraet mitt,det kom flere moskuser og til slutt var der en liten flokk :=) en kunne fortelle att dei to dagene i forveien hadde det gått 250 stk der nede

det var ikke bare store dyr i flokken ,for det var mange av dem som hadde småkalver også,for en lykke :=)

jeg og min søster sitter utenfor huset og nyter synet av dei flotte urhistoriske dyrene,starten på ferien kunne ikke blitt bedre :=)

godt fornøgde går turen videre,turen går til Melhus og en liten stopp for å hilse på elsdte sønn og dama

koselig å være der :=) og jeg fikk lov til å legge ut bilde :=)

Veien måtte gå litt videre for målet vårt var Helgelandskysten ,så vi tar farvel og reiser videre ,kjører så langt vi orker før vi tar kvelden på en liten campingplass

det var en vakker kveld i duse farger,en fin dag og en fin kveld :=)

 

16 kommentarer

Siste innlegg