Plommer

Nå trodde jeg det ble lite plomme i år,ja så feil kan en altså ta ,opal er i sånn håndtermar mengde,men jeg såg ikke alle blåplommene som kom,og dei kom i år.Nå har jeg sylta og sylta igjen ,jeg maila med grannen om hun hadde tomme glass hun ville bli kvitt og det hadde hun ,så kunne jeg koke litt til :=) men nå er det stopp,det er tomt for glass og det er fullt på matbuda ,men i trærne er det fortsatt godt med plommer,så får mannen spise så mye han orker da hi hi .

en skål har jeg tatt inn og en skål bar jeg opp til svigermor

jeg veger opp 1 kilo blåplommer og 1 kilo opal det ble en frisk og god sylte av det med en vakker farge

12 kilo er kokt ,jepp og det er like mye igjen i trærne  sånn er det hvert år .

ellers har jeg vasket hus,vasket klede ordnet gjesterom og støket klærne vi skal ha på i bryllupet i helgen ,jepp nå gjenstår det å vaske 3 kasser til å frakte litt mat når vi reiser på fredag ellers er jeg i rute .

I morgen blir jeg hentet av yngsta vår ,vi skal hente amerikagjestane våre,så blir det nok litt stille herfra i uken som kommer,og jeg gleder meg :=)

12 kommentarer

Siste innlegg