fjelltur

I dag satt jeg og strikket,timene gikk og kroppen ble rastløs,jeg var litt tung i kroppen ,men tvang meg ned i turkleda og gikk ut,det hjelper alltid på å ta en tur i skogen ,og siden jeg tenkte det tar jeg kurven på armen,en hvet jo aldrig hva denne fruen finner :=)

sjekk den da,en bru over elva med sopp,dette er vel og merke ikke matsopp,men stilig på bilde da :=)

jeg kom over noen fine røde fluesopp,disse er også fine på bilde ,men bare på bilde :=)

i dag finner jeg ikke noe å snakke om til å putte i kurven,så jeg bestemmer meg for å gå helt opp gjennom skogen og videre slik at vi ser ned på Bjørke,jeg kunne jo skrive meg inn i boka der

det var skyet men opplett,men nå som det er lite med beitedyr i fjellet vokser gresset og siden det regnet i går kveld og gresset pisket meg opp til knea ble jeg rimelig gjennomvåt,men pytt det var en fin dag

mange røde fluesopp ja,noen har misset sine kvite prikker,men det er like fullt røde fluesopper

det er bratt opp her jeg går ,det gir fin utsikt når jeg ser bak meg

kråkefot er en festlige plante,og den står seg lenge om en bruker den i en dekorasjon

så er jeg ved enden og skriver meg inn i boken,her fra ser vi utover dalen som en kjører gjennom for å komme inn til oss.

Jeg tenkte jeg skulle snu,men føttene ville videre ,så jeg fortsatte videre oppover

jeg ville se om der var tyttebær ,og joda der er sorten,nå trenger ikke jeg tyttebær i år for jeg har nok igjen fra i fjor,men tranebær er morsomt å finne,jeg fant 180 gram i dag ,jeg var der ikke lenge for jeg tenker jeg skal opp igjen men da med niste og kanskje ei venninne

fine tyttebær

det ble en fargerik tur opp i høgda,der fant jeg både kantarell og rødskrubb ,noen kremler og svartbrune rørsopp

tranebæra ville jeg ha så det ble fargeglede i kurven min,litt tyttebær havnet der også ,for tanken på trollkrem fristet,joda jeg ser godt forskjell så det gikk greit å dele dem da jeg kom hjem

ute i fjorden hadde himmelen begynt å bli blå,fargen kom ikke frem på bilde,men det var blått uti der

og trollkremen smakte aldeles fortreffelig :=) det ble en fin dag

20 kommentarer

Siste innlegg