fjelltur

I dag pakket jeg ryggsekken ,skulle ikke langt,skulle på åsen bak huset vårt men det er bratte bakker og det er langt,ikke så høgt i hødemeter men mange kilometer å gå og turen tok meg 6 timer :=) vel jeg plukka litt bær også da ,ikke mye med det tar litt tid det også.

en er svett før fjellturen starter for det er oppoverbakker helt fra heimen og jeg skal opp i den laveste sonen før en følger ryggen oppover innover og oppover igjen

nå går sauene nede på markane,fjelltilværelsen er over for i år

det hoppet rundt føttene mine

en kjempehumle

selfie time og fruen svetta så det sang :=)

ja akkurat så fin ble min dag i fjellet i dag :=)

en god kilo tyttebær ble med hjem og 300 g tranebær :=) liker det

og noen få kantareller,men hallo hvem sier att dette er skogens gull ? om dette er den mest populære skogsoppen ja da skjønner jeg meg ikke på folks smak,skal jeg rangsjere skogsoppen så kommer denne langt nede på listen i smak,eller er det jeg som tilbereder den feil ? takke meg til rødskrubb,steinsopper,traktkantareller og piggsopp dei smaker i det minste veldig godt :=)

 

22 kommentarer

Siste innlegg