lørdagstur

i går tok vi med oss bobilen og kjørte til Måløy,målet var å besøke mine foreldre dagen var fin og solen skinte,første stopp ble sykehjemmet hvor min pappa bor,og siden været var så fint tok vi ham med oss ut :=)

snille gode pappaen min som fikk livet sitt snudd opp ned for snart to år siden etter att han braut lårbeinet sitt

kosa oss vi i solen :=)

da det var tid for middag tok vi farvel og kjørte videre til min mor som bor på den andre siden av brua på selve Måløy

kosa oss der også vi ute på vinterstuen :=)

kvelden kom og vi tok farvel,vi hadde planer om å natte over i bobilen men viste ikke riktig helt hvor,så vi tok en kjøretur,første stopp ble kannesteinen på Oppedal i Vågsøy komune

den er ikke så liten denne steinen som havet og storbårene har formet

utrolig vakkert her ute ved havet,og medan mannen svinser nede på steinene så satt fruen og dinglet med føttene

ja noen må jo dingle med beina også :=) for jeg hadde ikke skotøy som egnet seg for disse steinane ,til det er ankelen ikke god nok desverre

kjører gjennom Hoddevik og noen her er veldig glad i farger,sjekk det fine huset da,knall rosa ,grønne vinduslister og lilla taklister og nedefor en turkisfarget garasje :=) herlig att noen tørr spør dere meg

så skal vi lete etter et fort fra krigensdager,turen går tilbake over brua og utover mot Osmundsvåg

vakkert her ute også ja,små idylliske vik

selve hovefortet kom vi ikke til,vi prøvde to forskjellige stier for her var det ikke merket med noe om hvor det låg hen,men vi fant da noen krigsminner

her har det stått en kanon

ja kanskje dette er skyttergraver ,vel det begynte å skyme og vi gikk tilbake til bilen,da oppdaget jeg att det krelte

Mette med bloggen ettdiktomdagen skriver i dag om å hate fluer,og det er mer å hate,virkelig hate.

Fredag da jeg gikk på fjellet svettet jeg gammelerik men ikke en flue kunne jeg se,spindelvev derimot hang der mellom hver eneste tre,og noen hadde en megadige vevkjææring midt på,disse liker å spinne i ansiktshøde med oss mennesker og jeg hvet ikke hvor mange nett jeg prøvde å fjerne fra ansiktet mitt,klarte heldigvis å oppdage dei gedigre vevkjærringane i tide så jeg ikke fikk dem i ansiktet,men åååååå som eg hater spindelvev mellom trærne.

Så har vi FLÅTT ,den bare elsker meg ,hver dag hele denne uken har jeg måttet plukke en flott fra kroppen,og i går da vi besøkte min pappa oppdaget jeg att hele 5 stk hatt bitt seg fast i meg,og jeg hater dem virkelig.

Så i går etter att vi hadde lett etter fortet fra krigensdager og kom tilbake til bilen ja da krelte det på buksene mine,tror der måtte være minst 30 FLÅTT der,jeg fikk litt hysterisk annfall rister og plukker,noen hoppet over på hendene mine og jeg må koste dem også,vrenger buksene og dei er på innsiden også,en beit seg fast,jeg bytter bukser og sokker,heldigvis har vi kleskift i bobilen,men å som eg hater disse krypene.

Vi kjører mannen som har gått samme runden har ikke en flått på seg,han lurer på hvor vi skal slå leir for natten,jeg ville hjem ,og hjem skulle jeg få komme,men vi stoppet og lager oss litt mat først

kvelden ble rød medan vi spiste maten vår ikke langt fra Nordfjordeid,så kjører vi hjem ,er hjemme tett på kl 23 og da går denne damen rett i dusjen,kledene går rett i vaskemaskinen og jeg sov meget godt i natt,våknet uten en eneste flått på kroppen :=)

Dagen i dag blir fin og jeg skal nyte den forhåpentligvis fri fra ekle insekter og spindelvev som limer seg fast i ansiktet :=)

 

 

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg