montering tar tid

her går det i montering,jeg strikker julegave og i dag var det dags for montering,jammen tar det også tid da,og siden det er julegave må dere vente til over jul før jeg legger ut bilde :=)

Men en pause må jeg ha og da været var ganske ok kledde jeg på meg og tok en tur ut i skogen,det er høst og tid for traktkantareller.I fjor fikk vi en tørr høst så alle tørket inn,men det kommer noen i år og fortsetter dette våte kan jeg hente mer i neste uke :=) for ennå er dei fleste noe små

dårlig bilde,men dere ser kor traktkantarellen vokser i grupper tett i tett

men det kan fort komme uønskede sopper innimellom ,blandt annet giftslørsopp som er dødlig,så en skal alltid plukke en og en sopp så en hvet att det er traktkantarell en plukker,

ja dere ser noen kvite sopper også,det er piggsopp,fant noen fine + 3 ekte kantareller

det ble en fin liten haug i dag,nå mener nok mange av dere att jeg har nok sopp :=) og det har jeg jo,disse er i sopptørka no og hadde tenkt å ta dem med til Melhus i morgen og gi dem til elsdte sønn :=) kjekt å gi en liten gave

dagens lunch ble en omelett med piggsopp og dei 3 ekte kantarellane :=) smakfult og godt :=)steker soppen først før jeg heller eggeblandingen over .

er litt opptatt så jeg tar en bloggpause til over helgen ,skal montere ferdig og i morgen reiser vi som sagt på tur :=) ha en fin helg da

20 kommentarer

Siste innlegg