tur til Melhus

fredag ettermiddag tok vi bobilen og kjørte mot Melhus,det hadde vært snø/slaps over Strynefjellet så vi valgte å kjøre Stranda,Molde helt ok det,men liker bedre fjellovergangane da.Det regnet hele veien så vi kjørte ute noen pauser bortsett fra fergeturane som var 3 stk.

Lørdag fikk jeg en tur på Ikea,kjøpte litt forskjellige bokser til oppbevaring av tørrmat som mel ,ris,bønner ,sopp eller annet :=) og på ettermiddagen bygde jeg med lego

jepp,sånn er det når en er ilag med småguttene :=) men vi hygget oss vi da.

en ny liten rakker hadde dei også,Tarzan og han ble litt vel ivrig innimellom,sånn er det med småpuser

våknet til dette fine været i dag ,så vi bestemte oss for å kjøre fjellovergangene hjem igjen,Dovre såg bra ut så krysset vi fingrane for Strynefjellet :=)

vi kom til Oppdal og der måtte vi strekke litt på beine,jeg var imponert over den fargerike og frodige blomstringen som var der ennå

og fortsatt stod denne fine påkledde bilen utenfor husfliden :=)

Dovre

gylne fine høstfarger

vakre blomster i fjellet

vi kjører videre til Dombås,der tar vi en pause og spiser middag,liker maten dei serverer og det er sånn passe tid etter frokost og før hjemkomst.

Vi gikk ikke opp og såg etter moskus i dag,så denne karen var det nermeste vi kom en moskus i dag

vi ankommer Lom,en liten pause ,den benytter jeg til å ta noen bilder av den vakre kirken dei har

selv taket er laget av trevirke,et fasinerande og vakkert erbeid

det begynner å komme noen få regndråper,så det er på tide å komme seg over Strynefjellet

det regnet godt da vi kjørte over fjellet her så det ble lite bilder,nydelige farger kjørte vi gjennom medan vindusviskerane gikk i ett,vi slapp snø,den låg der høgre i fjella,det var godt å komme ned fra fjellet og veien hjem vider gikk greit,men det er en lang kjøretur dette vi brukte nesten 8 timer og det kjenner iallefall jeg i både rygg og hofte,uansett fikk vi en fin og hyggelig helg  i Trøndelag