chiapudding

I går kunne jeg lese på bloggen til frodith att hun likte så godt chiapudding,en får kjøpt det i små beger og koster litt gjør det også,men hvet dere hvor lett det egentlig er å lage det selv ? ja det tar bare et par minutter + natten over :=)

Jeg hadde åpnet en boks med kokosmelk her en dag,men jeg tok bare 3 ss av melken den dagen,så resten hadde jeg over i en boks med lokk,lurte faktisk på hva jeg skulle bruke resten til i går morges :=) da jeg så var klar til å finne sengen slo det meg ,chiapudding :=)

Så jeg tok boksen med resten av kokosmelken 2 til 2.5 dl var det vel,tok fram glasset mitt med chiafrø,jeg kjøper en pose og heller det over i et glass :=) så tar jeg 3 ss og har oppi melken tar 1 ts vaniljesukker og 2 gode ss bringebærsyltetøy og tilslutt noen dråper sitron sånne dråper som en kjøper på glass :=)

,rørte så dette sammen med skjeen og sette det i kjøleskapet,så tok jeg natten

da jeg stod opp i dag hadde jeg en tykk og god chiapudding med en mild og god smak av bringebær

jeg ville bare belyse hvor enkelt det er å lage det selv, ta utgangspunkt i en hovedinngrediens chiafrø 1 ss og melk (ris,mandel,kokos eller vanlig ) 1 dl pr ss chiafrø ,resten kan en selv eksperimentere med selv smaken altså :=)

her kan en tilsette det en ønsker,sylte,friske moste bær,kokos,sjokolade,kaffepulver,revet skal av sitron,lime eller dråper av dem ,bare fantasien som setter grense,pudding blir det.

Vil en ha bærmos på toppen,f.eks bringebær mos ja da kan en gjøre det enkelt,ta litt bringebærsylte og trykk det gjennom en sil så en får bort frøene ,tilsett et par dråper limesaft eller sitron og legg det på toppen av puddingen,behøver ikke  være mer avansert enn det jeg lover det blir godt uansett,ønsker en søtere pudding søter en med det en vil,litt sukker eller honning,det er valgfritt :=)

Jeg har spist en liten skål nå jeg,god og mild var den :=) og enklere kan det faktisk ikke bli :=)

16 kommentarer

Siste innlegg