Dalsnuten

En fjelltur ble det når jeg var på Sandnes,valget falt på Dalsnuten siden vi der fikk en fantastisk flott utsikt :=)

vakre omgivelser

gode stier

litt klatring oppover

berg på toppen,jeg er litt redd når jeg går på berg for jeg er hele tiden redd jeg skal skli,men det gikk greit :=)

så er vi oppe og utsikten er bare helt fantastisk

vi ser Sandnes

og vi ser Stavanger

bak meg og min søster har vi Lifjell det er derfra jeg har pikenavnet mitt Lie :=) og det er der bak oss vi også har Homersåk ,det er der min far vokste opp

vi koste oss vi

en bit av hjertet mitt tilhører Rogaland  :=)

så skal vi ned igjen ,en annen rute enn den vi gikk opp ,jada det var ikke er elegant bilde av denne fruen for vi måtte ned nokså bratte berg ,like greit jeg ikke tok bilder av meg selv hi hi ,men ned kom vi

jeg har skjønt det slik att i løpet av denne sommeren har sherperane laget denne veien og trapper og gjort veien tørr og fin for folk å ferdes på,der vi gikk opp jobbet disse sherperane nå og dei er makalause,utrolig flinke folk

vel nede kunne vi unne oss en kopp kaffe ved vannet,det var et bord med benk der en kunne benytte,nå var bordplaten meget skjev da, så der håper jeg noen ildsjeler tar bryet med å få noe under bordplaten så kaffekoppen står støtt uten å skli av :=)

fornuftig bruk av all steinen som er her,det blir vakre stier av sånt arbeid

fine sauer

så var vi ved veis ende,en nydelig dag i fjellet ,en tur jeg kan anbefale om dere befinner dere i disse trakter og ønsker å gå en fjelltur :=)

 

16 kommentarer

Siste innlegg