Dagens skogstur

å ja det ble en skogstur i dag,først venninnebesøk og da hun dro gikk jeg i skogen,var nyskjerrige på traktkantarelane :=) før jeg reiste til Sandnes var dei bittesmå ,så håpet var att dei hadde vokset den uken jeg var borte .

Åsen bak huset vår er gyllen nå ,det har vært tørt og fint i dag og da kom den gyldne fargen fort :=)

det første jeg fant i skogen var en enkel kantarell,men den fikk no bli med i kurven :=)

jeg går videre og det dukker opp fine traktkantareller i en sånn passe størrelse :=)

jeg går litt til ,og nå må jeg vist passe på hvor jeg setter beina mine for mellom løvet på bakken er det rikelig med traktkantareller,ikke så store disse så jeg lar dem stå og går videre opp i høgden

noen har gått av seg skoen,litt lengre nede fant jeg et fleecetppe delt i to ,hmmmm kan være reven for den har tatt sko tidligere om vi ikke setter dem inn i gangen :=)

så dukker dei opp,traktkantareller store og fine ,i mengder jeg ikke har funnet før,det tok ikke lange stunden før kurven var full,3 ganger mer enn jeg noen gang har plukket på en gang før,jepp jeg gikk litt bananas :=)

kurven ble tung,så jeg snudde nedover igjen ,men se på dette da :=) en hel sti med traktkantareller :=) og dei fikk stå,jeg kan jo plukke mer en annen dag om jeg har lyst :=)

vel hjemme ,jeg har tømt kurven og som dere ser er det hauen på dungen fordelt på to brett i størrelse med et stort bakebrett :=) det ble noen kilo :=)

litt ble stekt som tilbehør til dagens middag,jeg stekte med en liten løk :=) det ble godt det

jeg fylte videre godt opp sopp tørka mi ,og resten tørker jeg i bakerovnen :=) setter på vifta i ovnen på 30-40 grader ,men setter en tresleiv i ovnsdøra så lufta får sirkulere slik att soppen tørker og ikke steker .

Nå blir det en rolig kveld,for seriøst så verker beina slik att hvert steg blir en lidelse ( men i morgen er jeg helt sikkert fin igjen ) )))

Ha en fin kveld da

18 kommentarer

Siste innlegg