i dag spaserte jeg

mandag og strikkekafe,siden det var fint vær i dag bestemte jeg meg for å spasere,jeg gav meg meget god tid så jeg slapp å gå fort,jeg gikk gamleveien bak tunellen og da jeg kom til Bjørke gikk jeg en litt annen vei en det jeg vanligvis gjør,jeg ville oppleve Tyssefossen :=) det ble bygd ut kraftstasjon for mange mange år siden,men med regnet ,varmen og snøsmeltingen vi har hatt så har fossen vokset og vannføringen har vært større enn stasjonen greier å produsere strøm av,dermed har vi fått oppleve Tyssefossen stor og buldrande og det er et mektigt syn :=)

det er gyllent ute og det er vakkert

et gammelt og morkent tre hadde falt over veien,da fikk jeg et par fine motiver for stammen var dekket av vakre kjuker

et bildesett ovenfra og ett nedenfra :=)

på Bjørke buldrer elven,her munner den ut i fjorden men jeg går oppover langs elven for det er der hvor vannet hiver seg ut fra toppen av fjellet jeg ønsker å se

fossen dukker opp og tåken vi ser er vannsky fra fossen

mektig,dette er ikke ofte vi opplever her nei,for normalt er fossen mye mindre

jeg rusler videre

jeg snur meg og ser fossen en siste gang ,så er den borte

et fly lager en stripe på himmelen

noen trær har kastet det meste av løvet,men der stammene er grå lyser det godt opp med noen få gule fine blader :=) så var jeg fremme og vi koste oss på strikkekafe,et nytt produkt er ferdig men har ikke dampet det så bilde får dere se i morgen

16 kommentarer

Siste innlegg