høsten går mot hell

ja det er ikke tull ,søndag 28 oktober er sommertiden definnitvt over og vi går inn i vinterstid.Vi har virkelig hatt en gyllen og vakker høst og det håper jeg att alle har fått mulighet til å nyte :=) jeg har iallefall nytt det:=) men nå er det også snart over ,vinteren tar snart over og naturen får kvile seg til våren er her igjen.

I dag gikk jeg tur rundt garden og jeg må bare konstantere att her hos oss skjer det litt vel fort nå ,for turen i dag var ikke gyllen,men jeg koste meg og turen var fin uansett den :=)

mange av trærne er allerede nakne

men det er også fortsatt noen vakre rødkløver ,det må jo nytast

det var fryktelig kalde vind,så hansker burde jeg hatt i dag og noe på ørene

jeg trodde det skulle regne,men himmelen ble nesten blå den :=)

det gir en ro å rusle her langs granskogen

det finnes fortsatt trær med fargerik løv,men mye ligger alikavel på bakken nå,bare å nyte fargene medan dei er her :=)

men en ting er sikkert skogen er alltid grønn året rundt :=) så nåe vinteren tar over og vi savner fargene er det bare å rusle en tur i gammelskogen og nyte den grønnkledde og mosebelagte bunnen

det blinker i dråper på bakken som dei finaste små krystaller

joda høsten går mot hell men jammen er det vakkert ute i naturen uansett om en bare ser seg rundt

og bakken,ja den har fått et mykt og godt teppe av løv som er deilig og myk å gå på :=)

da jeg kom hjem ryddet jeg i drivhuset,fikk klippet ned alle granium og bært dei i hus,jeg fikk litt annet inn i fjøsen og jeg bærte ved inn i stova så vi kan få det litt lundt til kvelden ,dagen har vært fin den og nå,ja nå er jeg faktisk helt klar om vinteren plutselig skulle komme og overaske oss medan vi ligger og sover

 

22 kommentarer

Siste innlegg