vinterland

Vi har fått besøk av kong vinter,solen viser seg mest i fjelltoppane nå,en aldrig så liten tur innom gården kom den før den like fort forsvant opp i fjellet .

Når vi da våkner til 4.5- og sola ikke viser seg ja da blir det frost ute da,men jeg nekter ikke for att det er vakkert da :=) det er noe med dei forskjellige årstidene synes jeg.

Jeg stårtet dagen med å koke en ny porsjon soppsoya,soppen har lagt i press med salt mellom lagene i en uke ,og siden vi var borte denne uken ble det kokt soppsoya av kraften i dag

jeg tørr påstå att denne var ennå bedre enn den første porsjonen jeg lagde :=) første gang brukte jeg hele krydder,i dag brukte jeg malt kvit pepper,malt nellik og litt malt ingefær og soppsoyaen ble aldeles nydelig :=) så har jeg masse deilig krydder til mange retter gjennom hele vinteren :=)

da dette var gjort hadde jeg en trasige skallebank,ja den er det igrunnen ennå ,bare ikke så intens for jeg måtte til med noe smertestillande ,men jeg tenkte en spasertur ville gjøre godt så jeg kledde meg og gikk en tur rundt garden.

Som jeg startet innlegget med så har vi fått besøk av kong vinter,ute ligger frostrimen og skaper en vakker stemning i naturen,ikke mye å si om bildene annet ennå nyte

regndråpene datt ikke av buskene i dag :=)

der det har vært dammer er det nå koslige bilder

sola er som sagt i ferd med å forlate oss her nede i bygda

sola har forlatt dem som bor øvst oppe i bygda,dere kan skimte sola bittelitt nede på husa der jeg bor,men det er bare et øyeblikk så er den borte igjen

men mørkt blir det ikke for sola viser seg i fjelltoppane hele vinteren,men nede i bygda,ja der tar den vinterferie i snart 4 måneder,sånn er det

Nå har jeg fyrt opp i ovnen og tenker det blir koslig å nyte varmen innomhus i kveld :=)

8 kommentarer

Siste innlegg