greengate

så er snart denne helgen over ,her har vi ikke hatt det været som var meldt og glad er jeg for det da :=) ja for jeg trodde vi skulle få en stiv kuling og regn,men nei,litt vind har vi hatt ja ,men ikke regn og 15 + ,er jo nesten varmt å gå ut på tunet :=)

I går plukket yngsta vår meg opp vi skulle på mor/datter tur ,ja en liten kar hadde vi jo med,lille gullet :=)

vel no er det slik att jeg begynte å samle på greengate servise for en stund siden,men da viste jo ikke jeg att et motiv på serviset bare består i et par år,så kommer det nye motiver.Jeg kjøpte 10 askjetter jeg ,røde med kvite prikker ,så håpte jeg på å finne 2 i en annen butikk.Som sagt så skiftes det ut så jeg finner nok ikke røde med kvite prikker lengre ,men om noen av dere hvet om noen så si fra da :=)

Dette innebar att jeg ikke fikk tak i kopper til i det røde mønsteret og etter å ha tenkt litt bestemte jeg meg for å samle på forskjellige kopper,en av hvert mønster jeg kunne finne .Lykken var stor da jeg kjøpte min første kopp

men jeg fant fort en til

så var det no slik da att jeg ofte hadde 2 venninner på besøk i en gang så jeg jaktet fort videre og fant rimelig fort en 3 kopp

det er koselig å by kaffe i vakre kopper og lenge hadde jeg tre,joda jeg kunne fort kjøpt 3 til og hatt 2 av hver sort,men jeg ville prøve lykken og finne en av hver og siden jeg innimellom har 3 venninner på besøk i en gang hadde det jo vært hyggelig med 4 kopper :=)

Da vi var i Sandnes var vi på gjesdal fabrikkutsalg og når vi først var der var vi innom et lysstøperi og gjett hva jeg fant da :=) selvfølgelig en 4 kopp til samlingen min

nå hadde jeg en til hver om 3 venninner skulle dukke opp på samme tid :=)

jeg har ikke tenkt så mye mer på kopper etter det kjøpet ,ikke før i går når jeg og min datter reiste på tur,jeg hadde nemlig hørt rykter om en gård som har fått et utsalg i driftsbygningene sine,litt sånn landhandleri  :=) og det skulle ikke være den store omveien for oss å kjøre om den gården :=) og ja dere gjetter riktig der hadde dei jammen meg en 5 kopp til samlingen min hi hi

5 vakre kopper og jeg blir glad når jeg ser på dem :=)

så får vi se da når jeg finner den 6 koppen,ja for 6 må en ha i samlingen ikke sant :=) bare si fra om noen av dere hvet om slike utsalg :=)

32 kommentarer

Siste innlegg