hagearbeid

i dag startet dagen min tidlig,våkna med et rykk kl 7,da stod jeg like godt opp :=) og det er litt lurt å stå opp tidlig for da får en med seg den rosa timen

strikka litt det gjorde eg

denne gangen går det i rødt ,ikke til meg selv denne gangen,dette blir en genser til et av barnebarna

men før 10 var jeg ute,det var et flott vær i dag og jeg tenkte det var på høg tid å få rydde opp i hauen med greiner i hagen etter att pila vår knakk av vinden

så det var bare å trille frem kompostkverna og kjøre grinene gjennom :=) digger den maskina :=)

ca halveis i oppknusingen kom ei venninne ,det samles inn penger til ny beintettingsmaskin på Volda sykehus og når hun først tok runden bød jeg på potetlomper og kakao ,en må kose seg litt også :=) og jeg kjente att kroppen min hadde godt av en pause for dette er litt uvant arbeid nå

Da hun dro gikk jeg ut og fikk ryddet opp resten,så nå er alle greiner kuttet opp til flis som jeg har hatt bort i grønnsakshagen,og når jeg først var der borte fikk jeg ryddet litt der også i samme slengen :=)

En blir svett av sånt arbeid ,særlig når alt må bæres i bøtter da trillebåra mi ikke har luft i dekket

Nå skal resten av dagen brukes til å roe ned ,for ledda verker gammelerik nå,merkelig det hver gang jeg gjør noe som g´krever med enn å spasere :=)

ha en fin ettermiddag da :=) i morgen blir det stille her for jeg skal til Volda tidlig ,sitter på med mannen kl 7 :=) skal passe lille Ragnar noen timer så mammaen får stelt håret sitt hos frisøren .og det ville vistnok ta noen timer ,men det går bra jeg og den lille skal nok vite å kose oss ilag

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg