farger

mandag og strikkekafe ,jepp og siden det er tørt og fint ute bestemte jeg meg for å spasere,sliter med kneet så jeg gav meg 2 timer til spaserturen og 2 timer brukte jeg :=) det hører med til dagen att jeg tok med meg fotoapparatet for jeg ville fokusere litt på farger i naturen.

Det er jo høst og snart jul,men om en virkelig ser nøye etter så er ikke naturen grå og fargeløs

en enslig men dog så vakker smørblomst fant jeg i dag

vakker mose med små rosa topper

noen gressarter får vakker fargespill i rødt,gult ,grønt og brunt

denne lavtypen som ligger nede i mosen er grå,men dråpene en ser i tuppane er blek rosa,den fargen fikk jeg ikke frem ,men det blir et vakkert fargespill da

fuglane tar med seg blåskjell opp på land,disse sjellene lyser opp i blått og lillatoner,vakre :=)

grønn kråkefot i en tue mose i en lys kremaktig grønnfarge og ser dere i øvste hjørne så ser dere bittelitt røsslyng som har en 3 grønnfarge ,i skogen finner vi mange forskjellige fargenyanser

et kvitt hjerte på en stein

fortsatt henger det en og annen løv på trærne ,en fin gul farge i den nakne løvskogen

men noe er litt uvanlig ,hasselen ,den er grønn av rakler ,ikke bare en gren men alle trærne og alle grenene er grønne og fine som om det var våren som banket på nå :=)

det var en fargerik tur og kjekt var det på strikkekafeen,det var kaldt å gå så jeg var takknemlig for å få skyss hjem igjen :=)

18 kommentarer

Siste innlegg