lefsebaking

så ble det lefsebaking i dag,bakerovnen er ikke helt å tru ,så innen den blir fikset eller ny blir kjøpt så blir det ikke julekaker i bakerovne,men lefser til jul går greit for her snakker vi takkebakst :=)

og til opplysning så er det kjerstisandnes ,med bloggen minmatgaleverden sin oppskrift :=) supergode levser og så enkle å kjevle att det er en fryd :=) selv for en urøynde lefsebaker som meg :=)

her er fruen godt i gang :=)

det går unna ,og når jeg er godt over halvegs så ringer ei venninne ,hun og ei til ville ta en tur,og lefsebaking er ingen hinder for denne fruen så jeg ønsket dem hjertelig velkommen

da damene dukket opp hadde jeg 6 lefser igjen å bake ut,jeg får beskjed om att ei 3 dame også kommer :=) ja ja kaffen ble satt på og smørkremen sto og pisket seg kvit ,og medan jeg fikk kjevlet og stekt dei siste lefsene dekket damene på bordet for meg ,kjekt med slike venninner da :=)  og da jeg var ferdige så smurte jeg 2 lefser ,skiftet trøye og sette meg ned,nå kunne jeg ta del i kosen ,og lefsene smakte dei :=)

i oppskriften stod det att oppskriften gav 18-20 lefser,men jeg fikk 24 store fine leiver jeg :=) tynne uten att dei slitna jepp det ble litt julestemning her i heimen :=) damene har tatt farvel,jeg har fått ryddet opp litt og sett klutane på vask,nå skal jeg legge sammen litt klede før jeg tar kvelden :=) middag får bli litt oppattvarma i dag,må til det også :=)

24 kommentarer

Siste innlegg