1 søndag i advent

Så var dagen kommet,1 dagen hvor vi teller ned til julekvelden.Jeg har ikke sett fram adventstake men det skal bli lys :=) det jeg tenker bruke står i skapet rett attmed salongbordet.

I går bestemte jeg meg raskt att jeg skulle bake tykklefser,dei er gode med smør og sukker på eller rett og slett smør og brunost :=) deigen rørte jeg sammen kl 9 ,mannen brettet opp ermene ogsa han kunne steke medan jeg kjevlet :=) det var koselig å stå slik side om side og bake til jul ,og da kl ble 10 var kjøkkenet reinvasket igejn og det duftet av deilige lefser

jeg kunne lagt en askjet på og skjært ut større leiver,men siden vi har kjøpt en utstikker er det enklest å bruke og lefsene er mer en store nok .

Siden ble det en snartur på handel og da fikk jeg jammen med noen julegaver som yngste vår ville att jeg skulle pakke inn og ta med til Trøndelag neste helg :=) så det skal jeg straks gjøre hi hi .

Vel hjemme kom det besøk i heimen,kjekke svigerinne og svoger og tantepie ,vi hadde en hyggelig ettermiddag i lag oppe hos svigermor og kvelden ble midnatt før vi sa farvel.

Dagen i dag blir av det rolige slaget,julestria er ferdig og vi kan tilate oss å bare nyte adventsøndagen :=) ønsker dere alle en fin søndag også

20 kommentarer

Siste innlegg