2000 trappetrinn

i dag skal vi opp i høgda ,vi skal besøke madonna med barnet men først må vi opp 2000 trappetrinn ,ikke bare trappetrinn,det er lange stykker med rein sti ,ja dere har skjønt det nå :=) vi skal på fjelltur.

så var vi klare da ,og gir oss i vei

tørt og reint å gå på skifer ,sola skinte og det var duket for en deilig tur

det er magisk her oppe ,men det går slettes ikke fort ,for med vonde hofter er trappetrinn ikke verdens beste sti å gå ,og det var slik laget att det egentlig ikke var så godt å gå ved siden av heller ,men jeg klaga ikke ,gikk i mitt tempo eg

sakte men sikkert nermer vi oss mål ,jeg er sliten og har i grunnen nok med å komme meg frem ,så oppover ble det lite bilder tatt

men vi kom oss opp ,jeg greidde også å nå toppen ,se den utsikten og langt der framme ser vi gaustatoppen

og der var madonna med barnet ,historien rund henne får dere google for det har jeg ikke satt meg inn i selv :=)

det var godt å sette seg ned ,en matbit ,aldrig smaker vel maten bedre enn etter en sånn marsj :=) når vi alle var utkvilt var det bare å begi seg nedover igjen

om noen lurer på den blå papirposen så er det en fin sopp jeg fant ,den skulle være med ned i bobilen :=) håpet var å finne molter ,og hellandu så masse molter der var ,jeg har jo drømt om å få oppleve en skikkelig moltemyr ,bare en ting som var kjedelig og det var att ingen var modne

nedover det går ,men det skal sies ,det gikk mye radigere ned igjen selv om jeg her også slapp forbi noen som hadde det travelt ,for dei måtte springe ,skjønner ikke det jeg ,er jeg på fjelltur skal jeg nyte også og da nytter det ikke å springe fort opp og ned igjen ,da må en bruke tid

trapper så langt en ser

det er jo et flott arbeid kan ikke benekte det ,men her er det full konsentrasjon så jeg ikke tipper over til slutt for det surret litt i hode på slutten

vel nede og vi fortener en god kvil før vi går tilbake til bobilane ,det er et stykke å gå den biten også

men nå er det bare flate veien og deilig sti å gå på :=)

Trapper er greie dei som dere skjønner ,men litt mye for vonde hofter ,men du verden for en deilig tur vi fikk i fjellet :=)

På campingen vi camper på var det mye sopp på turveien jeg viste dere ,den som gikk gjennom skog og myr ,og da vi kom tilbake på campen var det tid for middag ,da ble soppomelett et tilbehør til resten av middagen ,ikke verst det da

12 kommentarer

Siste innlegg