3 timer

En må være tålmodige når en bor under høge fjell ,ja tålmodig når en venter på sola ,noen får den kl 8 om morgenen ,men ikke vi ,alikavel ble jeg overasket da den dukket opp i hagen kl 12.30 ,er ikke en uke siden det var 13.30 så i dag hadde jeg sol i 3 timer i hagen :=)

det var nok til att denne skjønnheten som jeg plantet i fjor endelig åpnet seg skikkelig ,snøklokkene som har blomstret lenge nå er virkelig store og fine nå der dei brer seg i et stor teppe i hagen

jeg tok på meg jakke da sola dukket opp og gikk ut i hagen ,i hegen beskar mannen fruktrea i hagen og i dag ville jeg rydde opp og fjerne alt avkappet

vi har mange fruktrær og det låg greiner under alle ,det var deilig å være ute i hagen og i dag kjente jeg for første gang att sola virkelig varmet ,det var igrunnen altfor varmt å ha jakka på

klipte greinene smått og dei tykkeste endene legger jeg i hus til bruk i bålpannen ,resten brytes ned og blir til jord bak grønnsakshagen :=) kaldkompost til hageavfall er gode greier i utkantten av hagen :=)

18 kommentarer

Siste innlegg