3 timer

det  ble 3 timers hagearbeid i dag og det er mer enn nok for kroppen ,iallefall siden det er ganske tungt arbeid med å spa torv .

Jeg fikk plantet den nye busken min ,jeg fikk satt vårløker og jeg flyttet noen stauder som ikke hadde det så godt :=) men igjen ,det er først til neste år det blir finere i hagen her

vårløker som er satt

jeg hadde mer av den vakre oktoberbergknappen under en rhododendron ,jeg spadde det frem og har nå plantet dem på to sider av steinen ,i tillegg hadde jeg en rosenrot som jeg har plantet inntill steinen også som dere ser på det nederste bilde her

jeg tok med spade og gikk en tur ,jeg hentet flere røtter med revebjeller ,den er vakker og bladverket er grønt hele vinteren ,og leser en om cottage garden så er revebjeller en må ha plante ,dere ser en bitteliten grønn vekst ved tuppen av steinen ,det er en buksbom ,ja den er liten men jeg har fått den til å røtte seg ved å stikke avklipp ned i jorda fra en større jeg har fra før ,den vokser sakte men er vintergrønn og fin

her mellom busken og steinen har jeg plantet en duppesoleie ,det er en gammel staude med små kvite blomster om våren ,jeg hadde en stor som jeg delte ,på bilde over har jeg plantet en løytnanshjerte ved siden av kongslysen jeg plantet i helgen

min nye busk /tre som er en trollhegg har fått plass midt inni beddet ,det ser litt rotete ut nå ,men jeg håper og tror att det kan bli fint allerede neste år når staudene er friske og fine ,i tillegg kommer det flere stauder innimellom neste år ,ja dei jeg har sådd ,gresset mellom plantene skal vekk ,men det er en tung jobb så jeg har bare tatt der jeg har planta ,tenker jeg legger papp/avis oppå gresset og maler opp litt kvist som jeg legger oppå ,det vil hjelpe meg å gjøre gresset om til jord gjennom vinteren :=)

Kanskje noen av dere har reagert på lobeliaen oppå steinen ,ja den er vissen men den står der for å frø seg ,da kommer det små nye planter utover sommeren neste år og dei blomstrer da litt seint på sommeren,så jeg lar den stå der en stund jeg :=)

Stein ,jeg elsker stein og da jeg hentet revebjeller i dag fant jeg en hjertestein,ikke nok med det ,det var endatil et hjerte i hjerte

den bare måtte bli med hjem :=) ser dere hjerte i hjerte ?

han en fin dag videre da

 

12 kommentarer

Siste innlegg