3 valg

i dag har det vært litt sånn til og fra regn ,altså regnbyger med opphold mellom bygene,jeg bestemte meg for for å gå til Kalnes ,gamleveien bak tunellen ,men da jeg kom dit bestemte jeg meg for å gå hele veien til Bjørke

da jeg kom ned til veien her på Leira greidde jeg jammen meg å overaske skarven ,endelig fikk jeg et brukbart bilde av den :=)

da jeg kom til Bjørke  hadde jeg 3 valg

 

skulle jeg ta beien nedom tunellen hjem igjen også ,eller gå gjennom tunellen eller kanskje jeg rett og slett skulle gå over fjellet ,jeg valgte det siste

stien oppover var grønn og fin

da jeg kom ut av skogen var det kvite jorder ,men ikke mer enn att jeg fint kunne gå der,fjellet er Bjørkehornet

veien fortsatte oppover i sikksakk litt mer snø ,men ikke mye og den var lett å gå i

en majestetisk bjørk var splittet ,her har det vært krefter i sving

jeg ser enden av oppoverbakker ,beina er tunge og pulsen høg ,men det skal vist gjøre godt å ta seg helt ut innimellom

en fornøgd frue har nådd toppen

jeg går rundt myra her og begir meg på nedturen mot Leira

kommer til granskogen som jeg skal gjennom ,nå er snøen borte for det er bare oppe i fjellet den ligger nå

så er jeg nede på Leira og kan rusle glad og lykkelig hjem igjen fornøgd med en god tur over fjellet :=)

18 kommentarer

Siste innlegg