3,8+

Det er røde tall ,det har snudd og gått fra -12 til 3,8+ dagen hadde en blå himmel da jeg stod opp ,nå skyer det til men jeg synes det var deilig å få noen plussgrader selv om naturen var vakker med det kalde .

Nå lengter jeg mot vår og i dag hørtes det nesten litt ut som våren for småfuglane kvitra i kor :=) vi har en deilig tid i vente.

fjorden er alltid vakker og i dag hadde den en klar og deilig blåfarge

elva har frosset til is,sånn er det når det er langvaring med kuldegrader på over 10- ,selv husker jeg ikke sist elva var så tilfrosset,sist var når yngste vår var lita jente,nå er hun voksen dame og mamma til 2 ,så en uvanlig lang og kald vinter

jeg rusler langs veien nede ved fjorden ,isen er enorm nå ,den ligger der i tykke lag langsetter fjellsiden

veivesenet var her i dag og kakket bort is,den krøp nemligen ut i veibanen ,og det er ikke bra for bilane som skal kjøre der,det er værsnu og jeg tenker på fonnfare så jeg snur og går tilbake ,går videre et lite stykke bak tunellen

der låg det bittesmå fjær i veien ,en stakkars litten pipp måtte bøte med livet til fordel for en annen som trengte mat,sånn er det vi har både ørn og ugle og dei er kjøttspisere .

Ønsker dere en fin ettermiddag ,nå skal jeg mikse ihop en fiskegrateng ,blir deilig til middag det

10 kommentarer

Siste innlegg