en utdødd vulkan på Island,naturlig rund ligger den der,det gikk en turvei rundt den
vi kom i mål
det ble en dag i fjellet i dag også ,da snakker jeg om hytte og vi har kommet i mål , i dag ristet jeg tepper og vasket ,med fyr i ovnen var det godt å sette seg i en stol etterpå og bare nyte.
Mannen styrte med litt i kjelleren ,der rakk vi ikke å rydde i dag så må nok opp en dag til for rydding og ordne med ved,den er kappet men må lagres på en måte ute så den tørker :=)
som dere ser er det mye panet,nå er kjøkken ,gan og vaskerom kvite,den jobben har jeg styrt med,det gjennstår 3 vegger på stuedelen ,men det blir ikke i år :=)
doen hadde 2 umalte panelvegger og to grå beøngvegger og en bøttedo,nå er det malt 2 lyseblå vegger og 2 kvite og bøttedoen har fått en benk så en sitter litt med stødigt :=)
nå blir det trivligere å være på hytta ,lyst og lett :=)
et innsekt – helgeutfordring
gresshoppe på altanen vår i Bulgaria ,den var megasvær iallefall 12cm om ikke mer :=)
denne fant det for godt å stå på bilen vår ,og gjett om jeg skvatt for denne var også svær og jeg holdt nesten på å legge hånden min over den ,ha ha
malemester
Malemester ja ,det kunne jeg aldrig tenkt meg som yrke,jeg hhar vært på hytta og dagen oppgave foor meg har vært å male,men nå er jeg ferdig med det jeg skal male i år av møbler og vegger oppe ,
men vi har en kjeller også ,der har vi et lite rom med en bøtte do ,det rommet jobber vi med så det blir bedre foor alle å gjøre sin fornødne der,så i morgen skal 2 betongvegger i det rommet males,der er 2 panelvegger også ,dei malte jeg for 2 år siden ,nå skal hele det rommet få en ansiktsløftning :=)
mye panel som dere ser ,her er jeg i gang med grunning
og sånn ble det ferdige resultatet
vi har bygd en bue inn til kjøkkenkroken ,jeg grunnet og malte begge sider av den også.
Det blir ikke mer maling her i år ,vi skal skifte noen vindu etterhvert så får jeg heller male etter det er gjort ,det ble iallefall mye lysere i hytta nå .
Når jeg har malt murveggane i kjelleren i morgen skal jeg vaske og rydde litt oppe for da er hytta klar til bruk om noen vil opp og hygge seg :=)
veien videre
Vi pakket sammen og kjørte videre etter en natt på Refvik sanden ,og siden vi var der var det naturlig å kjøre til Kvalheim og videre til Kråkenes fyr
Kvalheim ligger oppå fjellet ,og på veien oopp kan vi se ned på Stranden ,elsker dei vakre steinmurene på kvalheim
ser dere den runde ballen på fjellet ? det er 62grader nord vestkapp,dei bygger ny kafe der så veien opp er stengt medan dei jobber
så var vi på Kråkenes fyr ,og du store min tid for en sterk vind det var der ,måtte stå sjøbein på dei verste vindtkastene
det blomstra rikt det mellom steinene
det er virkelig vakkert der oppe i fjella .men det var vindfullt så vi går tilbake til bobilen
vi fant oss en koselig plass der vi stoppet og lagde oss middag,og ser dere bak bordet ser dere en ringtrost,tros den hadde unger i oområdet
vi kjører gjennom Kvalheim igjen og ned fra fjellet,kjørte motsatt vei og da gjennom Halsør før vi kom til Raudeberg og videre Måløy
det var langt på vei så ble ikke en ny tur opp til mamma,det er tross alt snart 2 timers kjøring hjem igjen :=)
Det var en helt fantastisk fin helg , i morgen er det jobb som venter på hytta igjen og da er jeg noek en dag uten nett
helga tur
God morgen ,det ble en helgatur på oss. Vi tok bobilen og reiste til Måløy og besøkte mamma,da vi tok farvel og skulle videre bestemte vi oss for å kjøre rundt øya til Refvik ,der ligger refvikstrander,det var der jeg tilbrakte sommerdagene da jeg vokste opp :=)
stranden er ca 1,5km lang og ligger ut mot havet ,det blåser soom regel her også denne helgen ,da jeg var jentunge hadde vi med levegg som vi satte opp ,der kunne vi kose oss uten vinden hhele dagen .
Nå har dei laget en liten campingplass her,ikke et sanitæranlegg å skryte av ,men det skal vist rives og bygges ny det blir bra
denne elven renner langs stranden ,her elsket vi barna å gå med håv og fange små flyndre,det var utrolig kjekt
vi gikk en tur oppe på veien ,ja vi gikk den til endes før vi tok kvelden i bobilen ,ja vi campet jo her
skyene sprakk opp så vi fikk med oss en fin solnedgang
det var en fin dag og jeg sov skikkelig godt gjennom natten
da vi våknet hørte vi bølgene ,det var skikkelig vindfullt og bølgebrus ute ,vi tok oss god til til en god frokost,spasertur på stranden før vi reiste videre
reisen videre kommer i kveld
helgeutfordring ,tre på rad
utifriluft sier 3 på rad og her er mitt bidrag
3 blå striper,hhav,havtåke og himmel
3 vindmøller
3 topper med gress på
på fjellet igjen
Etter en koselig helg der vi ikke arbeidet så er vi tilbake på hytta ,iallefall i går og i dag
litt ute og spaserer er jeg ,jobber ikke hele tiden jeg :=) nå er gangen og buda/stellerommet ferdige,jeg har vasket men det gjennstår litt rydding for mannen er ikke helt ferdig med verktøy og sager ennå :=))
jeg maler jeg ,og har planer om åå male litt til ,litt usikkert når det blir men forhåpentligvis før vinteren
gang og bud er nå kvite og lysemdette er bud/stellerom ,mannen har bygd benk som går fra vegg til vegg over det lille skapet så kan vaskefatet stå oppå den ,den ble laget i dag skal ta nytt bilde når det er ryddet :=))
benken hher og skapet skal males i en annen blåfarge,samme fargen som jeg har brukt på kjøkkendelen
fin blå farge ,før hadde benken hher blå understell og rød benk oppå,krakken sammen blågrønne fage som den soom er på buda,jeg ville ha en rein litt lysere blåfarge
jjeg skal male en vegg til i den kvite fargen ,en vegg som henger sammen med kjøkkendelen ,men altså det er mye jobb foor panelen er lakket og må slipes før vask og grunning samt 2 strøk maling utenpå det igjen ,men det bli ,jeg skal ta den jobben ,mangler bare maling akkuurat nå ,men har igjen blåmaling til småmøblene ,tipper jeg maler det på torsdag ,i morgen vil mannen ha fri og fredag skal eg til frisøren
vi koser oss,selv om det er mye jobb så stresser vi ikke har tid til lang pauser ,må hhuske fiskestangen neste dag vi drar opp ,det er nydelige småkreder i vannet ,vende dem i mel salt og pepper for så å spprøsteke dem ,mmm skikkelig god hyttekost
motorfestival
Lørdag fikk vi en nydelig solskinnsdag,vi tok derfor bobilen og kjørte til Stryn,det var motorfestival ,store biler ,altså så mye folk og biler har jeg aldrig opplevd noen gang,og så kjekt :=))
min favoritt :=) den minte meg om trailerne som kjørte i Tacoma da vi var der og besøkte familien min
hvem sier att en tankbil skal være kjedelig
ikke bare store biler da :=))
så blankpolerte biler att en skulle tru dei hadde rullet rett ut fra fabrikken ,og så mange flotte biler :=)
hadde jeg fått valgt farge på bilen vår hadde jeg definitivt gått for denne lekre grønne her
vi koste oss skikkelig ,elste datter kom med barna ,ungdommene forsvant i folkemengden ,men vi hygget oss ilag med 5 åringen ,en nyydelig dag for kos og rekreasjon etter dager i fjellet der vi jobber
hhelgeutfordring ,flammende
flammende ja ,da viste jeg hvilket bilde jeg ville legge ut
jonsokkfeiring ilag med Mette da hun bodde i Kvalsvik









































































