å for en deilige søndag

søndagen kunne ikke blitt bedre,klar blå himmel,en vakker start på dagen,så kjører vi en tur opp på hytta,hadde en æren der,etterpå kjørte vi en søndagstur og lite ante vi hvordan den turen skulle bli,bli med da vel

på vei opp til hytta og vi ser utover fjorden mot Viddal,Leira ligger bak det svarteste fjellet til høgre på bilde :=)

det ble nesten som å reise gjennom et julekort

ja vinteren er vakker kan ikke benekte det :=) men er glad det ennå bare er i fjellet ,vi får gjort det vi skulle og kjører ned igjen

i  kløfta her mellom toppane har jeg og Mette gått ilag,det var en utrolig kjekk dag,bilde er tatt fra andre side av fjorden :=) og jeg bor under disse fjella

vi kjører på tur,og her finner vi solen,sjekk all sjegget som vokser på furua da :=)

jeg elsker furuskogen

denne saga såg ut til å være i bruk,deilige einestokker ligger klare til å bli beskjærte

det var så deilig å gå i solskinn :=) ,vi finner oss en fin plass og tar en kopp kaffe og noe lite å bite i før vi begynner å gå mot bilen igjen,men vi kom ikke langt,det var noe som frista

store fine tyttebær,faste og dyp røde,sjekka i ryggsekken og der hadde jeg en apoteker pose :=)

det såg ikke ut som att noen hadde plukket bær her før,det var masse men vi hadde ikke bærplukker,ikke store bøtter eller nett heller :=) og egentlig nok hjemme i fryseboksen,men hallo vi kunne ikke la være å plukke med litt hi hi ,litt over 1 kilo plukket vi ,da var jeg iskalde på fingrane,for kaldt var det ute,vi går til bilen,og kjører,men jeg stopper mannen,jeg måtte ut litt :=)

jeg hadde heldigvis en liten pose til i ryggsekken,for her var det masse blek piggsopp og jeg plukket posen full,der var enorme mengde med traktkantareller også,men ikke hadde jeg mer å plukke i og jeg har streng tatt nok hjemme hi hi traktkantarell altså,blek piggsopp finner jeg ikke mye av hjemme,har vel bare funnet 1 tidligere i høst.

piggsoppen har som dere ser pigger under,og finner dere denne bleke her så plukk den,det er en trygg sopp uten farlige forvekslinger og den er kjempegod stekt med godt smør salt og pepper på :=)

vi kjører hjem ,dagen har vær aldeles nydelig,soppen blir rensket og stekt som tilbehør til middagen,tyttebære ble rensket

det ble rørte tyttebær også til middagen :=) og siden jeg hadde ferske tyttebær måtte det bli trollkrem også ,mmmm

nå skal jeg strikke og om litt er det farmen :=) ha en fin kveld da

8 kommentarer

Siste innlegg