å for en nydelig dag

Ja i går kveld var det rett ufyselig ute ,det pisket mot vinduet ,blåste og sludda /snødde det var ikke noe som inbød til å gå ut etter middag .

Men så våkner vi i dag til det nydeligste vintervær -9 kalde klar blå himmel og en sol som kommer lengre og lengre ned i fjella ,ja i dag nådde den faktisk helt ned i fjorden også ,kunne ikke blitt bedre .

uværet i går syntes på veggane i dag ,det hadde limt seg fast :=) jeg startet dagen med snømåking,fikk ryddet skikkelig ute ,etterpå gikk jeg inn for litt lunch,sette på tv og hadde planer om å se ut i naturen en time :=) men det ble ikke sånn ,ei venninne skulle ut og gå og lurte på om jeg ville gå i møte og det sier jeg ikke nei til ,så jeg kledde på meg igjen jeg

sola går helt ned i fjorden og om knappe to uker når den Viddal ,da kan en gå tur og få litt sol i ansiktet

det blåser nok godt på fjelltoppane ,vi kan se snøføyken høgt der oppe

Jakta heter dette fjellet

jeg traff venninna mi halveis til Viddal ,vi snudde og gikk til Leira ,der snudde vi igjen og jeg gikk tilbake ilag med henne halveis til Viddal ,

Da jeg gikk hjemover igjen måtte jeg bakom fonnoverbygget

is og vann har nå frosset sammen ,og en krystallklar ring kryper oppetter betongveggen ,naturen er fantastisk .

 

8 kommentarer

Siste innlegg