å lage seg en fin dag

God morgen .I går leste jeg her på blogg om flere som ikke likte januar,ikke mandager heller ,jeg har bestemt meg for å lage meg fine dager og nå som julen var ute av heimen måtte jeg tenke litt for det blir litt ekstra stusselig når julen blir pakket bort :=)

Da var det koselig å våkne lørdagsmorgen og oppleve en fin spurvhauk utenfor stuevinduet

en hyggelig opplevelse som jeg sette pris på ,så veda vi gjennom dagen som jeg skrev om på lørdag ,da kvelden kom og jeg egentlig var klar for sengen sa mannen att jeg måtte se ut stuevinduet

der danset nordlyset seg på himmelen og det ble umulig å legge seg ,å stå der og beundre det vakre ilag med mannen vart en fin avslutning på lørdagen :=)

Søndag står vi opp og lager oss en god frokost før vi kler oss og går en tur til Viddal

det var en vakker søndag og det er så deilig å se att solen kommer nermare og nermare for hver dag :=)

fjellsida var full av spisse tanngard ,men i dag er det meste borte tipper eg for det er 6+ ute og det meste av snø ble borte i natt tipper tanngarden falt ut også ,skal gå en tur i dag og se :=)

den blå timen på søndag ,jeg spør mannen om vi kan spise middag ute,da måtte vi til Stryn og han sier det kan vi ,da sender jeg melding til ei svigerinne om hun og mannen vil være med,ja var svaret men vi måtte vente en time for dei var på ski :=) så vi går hjem og slapper av litt ,tar inn ved til kvelden så var tiden der og vi kjører

selv om klokka ennå ikke var mer enn ca 14,30 så fikk vi en vakker solnedgang ,en vakker ettermiddag,middagen var god og vi hadde et par hyggelige timer ute før vi kjørte hjem igjen ,søndagen ble av den koslige sorten :=)

Mandag ,mandag er dagen for strikkekafe men den har ikke startet opp etter jul hmm ,da tok jeg og sendte melding til 4 damer om dei ville ta med strikk og komme til meg ,1 var på tur og kunne ikke ,dei 3 andre sa ja ,jeg fylte fat med julekaker og kjeks med ost,kokte kaffe og te og passet på att det var fyr i ovnen ,det ble en veldig hyggelig mandag så hyggelig att klokken plutselig var der att middagen skulle kokes :=)

Det ble ingen bilder tatt i går,hva skal jeg så gjøre i dag ? jo jeg skal gå en tur ,jeg har hørt rykter om att plassen vår der vi veda er forvandla til en skikkelig fin plass nå ,arbeiderne gjorde som jeg spurte om og jamna til den store hauen med stein,jord og røtter,så det må jeg ut og se :=) ellers strikker jeg på tv sokker til min mann,skal vise dere i morgen ,da er det meldt et forferdelig vær hos oss og ekstrem stor fonnfare,da tenker jeg det blir en brødbakedag her i heimen i morgen :=)

Lag dokke en fin dag da

16 kommentarer

Siste innlegg