Alnes fyr

Vi kjørte videre første sted var på Giske ,nok en øy jeg ikke hadde vært på men Giske hadde ikke rare veien så det ble bare en veldig rask vei fram og tilbake

der var det ikke mye for en turist å se så vi rullet videre og nå var målet Alnes fyr og der ble vi resten av dagen

Alnes ,om jeg skulle reist dit en gang til ville jeg nok parkert ved den store parkeringsplassen før en gjørte inn til bebyggelsen ,vi kjørte først på oppsiden av husene og trodde vi kom bort til fyret ,men der var det virkelig ikke plass til en bobil ,det var på nød og neppe att vi fikk snudd bilen og kjørte tilbake ,så tok vi veien langs sjøen ,det var meget smalt men vi kom fram og der var det stor god plass å parkere ,men alikavel ville jeg gått inn til bebyggelsen om jeg tok tuuren en gang til :=)

der var cafe oog inni cafeen var en liten kunstutstilling,vi kjøpte bilett for vi ville opp i fyrtårnet og biletten kjøper en i cafeen

vær litt obs om du har høgdeskrekk for det var fryktelig høgt oppe :=)

jeg må innrømme att jeg ikke har direkte høgdeskrekk ,men akkurat her følte jeg att det svaiet litt ,så jeg  gikk fort inn igjen

 

 

og der var det også meget bratte trapper og ikke så mye å holde seg til heller hmmmm

vel det er lov å gå ned slik som små barn gjør med bakenden først hi hi

der var mange etasjer så en fikk kvilt litt mellom etasjene om en blir litt skjelven i beina og her var mye fin kunst å se på

så var vi nede ,kjekt å se inni et fyr men det var igrunnen best å være nede på bakken

cafeen  :=) vi kjøpte ikke kaffe her ,siden vi hadde bobilen her så tok vi en matbit i bobilen ,middag hadde vi spist så vi tok dessert,hadde kjøpt med mandelpudding og rødsaus ,det smakte godt det

vi gikk en liten tur ,der var skilt om att en ikke skulle gå utenom veier og sti ,gresset var mat for dyrene på øya

vi holdt oss til stien ,vi satt på rullesteinane ,vi diskuterte veien videre ,ser på yr att det skal begynne å regne ,lørdag og søndag skulle bare være regn ,vi bestemmer oss for å kjøre hjem men vi tar det med ro vi bruker dagen så det var seint før vi var hjemme igjen ,2 dager med så mange inntrykk så mye opplevelse en tur jeg virkelig kan anbefale :=)

6 kommentarer

Siste innlegg