alt på en gang

hos oss skjer alt på en gang ,nå har vi så mange prosjekter att noe på stå på vent ,sånn er det iblandt .

Vel jeg starta iallefall dagen med å male under lødebrua

bak denne døra har jeg hageredskapene mine oog blomsterpotter,men da besteforeldrene til min mann levde og drev denne gården var det toalett,utedo som vi sier ,men det er mange år siden :=) den røde veggen skulle bli grønn og jeg blir bare mer og mer fornøgd med fargevalget på løda

jeg fikk malt døra og karmen rundt inn til selve fjøsen også ,i morgen tenker jeg det blir døra inn til spannebrønnen som vi sier ,det var der dei kjølte ned melka før det ble melketank som holdt melka nedkjølt hele tiden :=)

så var det et problem soom dukket uuønsket opp ,det er vannrør/ utekran som har lekasje .Vi har bestil en som skal komme og grave opp med gravemaskin ,finne problemet ,nye rør ,ny kran,ja sånn kan det gå og dette må pripriterast før vi begynner på hytta .

Har en hus og heim så er en aldri arbeidsledige det er helt sikkert .

Det er kalde netter nå ,under 10+ i går regnet det mye og det kommer kraftige vindkast i tillegg,ikke et ønske for oss med hage da ,

honningknoppurten har lagt seg til bakken ,helt flat den har ikke tålt alt regnet og vinden

rhododendrontiden er kortvarig i år ,normalt har jeg blomstring fra mai til juli ,nå er vi nettopp i starten på juni og dei siste rhododendroane er i blomst ,den lilla bruker å komme en måned senere normalt hos meg ,mye varme og lite regn gav en kort og inntens blomstring,

da får jeg håpe på lang blomstring her på den grønne leveggen ,nå er fagerbusken i ferd med å blomstre og den er helt nydelig ved siden av kommer skjærsmin ennå står den i full knopp så har vi asaleaen ,den blomstrer fint nå og joda der er en til der ,ved siden av asaleaen er en syrinhortensia og den kommer først på høsten ,altså det gjelder å ha noe som blomstrer hele sesongen :=)

ferie ,jeg tok ikke ferie fra strikkepinnene ,med så mye regn som vi hadde i går måtte jeg jo finne på noe inne,det blir en buff / hals i kontstrikk som skal passe til den nye genseren min ,et lite prosjekt som jeg kan kose meg med om det blir mye regn enkelte dager ,ja og om kvelden da hi hi ,ha en fin kveld da

 

5 kommentarer

Siste innlegg