Årets første fjelltur

ja i dag kledde vi oss for årets første fjelltur ,vi bor jo under høge fjell,sunnmørsalpane ,så vi kunne bare gå hjemmefra ,det er bratte fjell men vi har en ås bak huset vårt og den er grei nå med lite snø ,og turen opp og ned tok oss 4 timer ,4 timer med nytelse og masse frisk luft ,beina nå ,ja dei nevner vi ikke ,tenker dei er fine igjen i morgen hi hi

først gjennom granskogen ,allerede da er jeg svett for bakken er bratt

vi kom til første mål ,herfra ser vi utover hele dalen vi må kjøre for å komme inn til oss ,men vi ville høgre opp og fortsetter

vi kommer til 2 platå ,og jeg blir helt satt ut av det vakre ,men vi gir oss ikke her heller ,hadde vi kommet så langt ville vi nå toppen

så var vi på toppen og kan nyte synet utover fjorden ,sola kryper nermere forr hver dag men ennå er det litt tid før vi får den i bygda ,her oppe på fjellett kommer den tidligere ,men ikke i dag

vi koser oss ,her oppe er det gammel skog og jeg lurer på om den er fredet også

dans sier mannen og jeg svinger meg til det går trill rundt i toppen

deilig å ha god tid til å kose seg på fjellet

det var like før sola viste seg i fjellet på det første bilde her ,det var nok til att jeg kjente det i øynene ,så herlig

så var det å rusle hjem igjen ,full av minner etter en deilige dag

så er vi nede igjen og som dere ser er det snøfritt nede med husa ,og det lille som er øvst her er borte i morgen for da skal det vist regne mye

8 kommentarer

Siste innlegg