årets førstte tur

Så har vi hatt årets første tur med bobilen ,men siden vi ikke har vinterdekk ble det i passe avstand for en dagstur :=)

Vi kjørte inn til Olden og turen endte med en herlige tur opp tttil Briksdalsbreen

vi stoppet på veien for å lage oss litt mat og der satt det jammen et ekorn i et tre,den gjorde seg helt stiv og bevegett ikke noe på kroppen ,men vi så den vi :=)

vel fremme var det bare å begi seg oppover,det startet fint med grus,men innimellom kom vi over feltt med snø,det gikk heldigvis fint alikavel

dett er så herlig å gå her ,varmt var det også ,nesten som en fin sommerdag der vi gikk

vel kondisen er ikke noe å skryte av så her må jeg begynne å gjøre noe for å streve sånn kan jeg ikke være betjent av nei,disse trappene var tunge for veien opp er bakkete,noen bratte bakker og noe fin vei innover

så er vi fremme ved foten av briksdalsbreen ,,vi har ikke gått denne turen så tidlig før og jeg likte så godt fargen på isen som var nå ,isblå ,det var vakkert

hit men ikke lengre ,det er ikke lov å gå forbi det gule merket dere ser forran meg

det er på tide å snu ned igjen

vi valgte en annen vei ned enn den vi gikk opp ,her er 3 muligheter,veien ned var mer snørik så her måtte vi gå varsomt,det gikk greit og vi holdt oss på beina

så var vi på vei hjemmover igjen ,en nydelig dag og jeg håper vi får mange sånne fine dager :=)

Kjøpte foresten en omnia på tur i dag ,det er en bakerovn til bobilen og i den kan vi lage både middag,kake og brød på gassovnen ,blir spennende å teste den ut

12 kommentarer

Siste innlegg