att det er mulig

Jeg har skrevet det før i sommer,jeg slet med å få frø til å spire ,jeg gav opp og tenkte att i år får jeg ingenting,ja så feil kan en ta for selv uten vanning i 3 uker men med masse sol og varme skjedde det ting i hagen ,og nå nyter jeg det sånn skikkelig :=)

kvit agurk ,jeg har jo allerede lagt noen på glass ,og bare september blir fin så får jeg masse

for det er svært mange på vei ,det samme gjelder squash ,luftløken som jeg skar helt ned før vi reiste på ferie og i tillegg tok dem opp og plantet dem i en pallekarm er skikkelig flotte nå ,og grønnkålen som jeg ikke sådde men en dukket bare opp i en blomsterpotte og jeg tok den og plantet den bort i grønnsakshagen ,ja det er skikkelig frodig der borte no

jeg plukket med meg noe inn til lunch ,jeg fikk lyst på annet enn brødmat

grønnkål ,luftløk og squash får surre litt på pannen salt og pepper ,så har jeg på noen tynne skiver hjortekjøtt,rester fra gårsdagens middag ,og så hadde jeg over sammenvispet egg

det smakte godt og med nylaget plommesaft til :=) her er det faktisk bare egg jeg har kjøpt på butikken og sukker til saften :=) og jeg avsluttet lunchen med noe søtt ,eplekake med epler fra egen hage  kan det bli bedre ?

eplekaken hadde jeg i går ,jeg inviterte et par venninner til å komme og plukke plommer ,noe dei var takknemlige for :=) så vanket det eplekake og kaffe etterpå :=) vi satt ute ,det kunne vi ikke gjort i dag for nå yrer det ute ,noe jeg tipper plantene er takknemlige for

4 kommentarer

Siste innlegg