avling

Årets avling har vært så som så ,men noe har jeg da fått ,noe veldig mye annet en smak og en smak er jo bedre enn ingenting :=)

Jeg sådde noen frø av kålrot ,tok opp en tidligere for å sjekke og den var råtten tvers gjennom,jeg ble skuffet og tenkte det var det.

I dag ville jeg rykke opp alt for der var mye bladverk og gi det til grisene til naboen ,men noe sa meg att jeg måtte se på en kålrot for der var en med ok str

jeg er glad jeg tok dem inn noen store og mest små ,men hva gjør vel det att noen er små for du verden disse var søte og god

og overhode ikke råtne :=)det blir godt til både 3 og 4 gode middager

så var det hasseltreet mitt ,husker ikke når mannen kom med et lite tre som han hadde rykket opp fra grøftekanten ,uansett det vokste veldig denne våren ,jeg tok en titt på det da treet vokser rett ved der kålroten var ,og der var det 6 nøtter ,jeg hadde sett bloomster på det i vår ,noen sa meg att jeg ikke ville få nøtter men der tok dei feil

men er det noe inni skallet ?

jepp og den var skikkelig god :=)

da er det bare å glede seg og håpe det en dag blir masse nøtter i treet mitt

jeg plantet i fjor 3 hageblåbær også ,2 sorter for det må en ha skal det bli bær,dei trenger en polinator ,ei sa til meg att nei du får ikke blåbær ,å sa jeg bare for jeg viste jo att jeg fikk blåbær der var allerede noen ganske få på buskene

jeg smakte på disse som hadde fått farge ,litt syrlige men gode :=) der er noen flere og der har vært en god del flere tidligere ,men dei faller av ,kan jo være været så får vi se til neste år ,jeg har jo flyttet dem og gitt dem ennå bedre jord ,men jeg får blåbær det er det viktigste ,og i dag fikk jeg en smak ,en liten smak av blåbær,hasselnøtt og kålrot ,lykke,ha en fin dag da

16 kommentarer

Siste innlegg