Bada jeg ?

God morgen,ja nå har vi endelig fått skikkelige sommerdager ,og endelig kan bikini,kortebukser og sommerkjoler luftes hver dag.Gikk en tur ned til sjøen i går og gikk uti sjøen,så bada jeg ? tja skyggen min bada iallefall hi hi

og medan skyggen min låg der i vannet så hadde jeg nok med å vasse

jeg er litt pysete sånn det var skikkelig lav sjø så om jeg skulle ha bada skikkelig måtte jeg nesten hoppet uti og det gjør ikke jeg nei :=)

deilig var det uansett å bare svale ned føttene litt

gikk en rusletur opp bakken også,der slo jeg av en prat med ei granne,koslig med litt sosialt

denne svære rhododendroen er mor til alle dei kvite jeg har i min hage,hun som eigde denne lever ikke nå,men hun var flink å lage nye planter og dele ut til dem som ville ha

 

i denne vesle stuen bodde det en gang en storfamilie med svært mange barn,nå er den i dårlig forfatning og siden gården allerede har 2 hus på garden skal denne rivast,men det er utrolig å tenke på kor små forhold familier hadde før i tiden og ikke klagde dei nevneverdig over det heller

denne hageazaleaen synes jeg er så utrolig vakker og nå kommer den i full blomst,ikke nede i min hage da men det gjør ikke noe,er fint å kvile øya sine på vakre planter når en er ute og går også

denne flotte valmuen ønsket jeg meg i flere år,en som hadde mange i sin hage slo dem ned før dei fikk blomstre,ugress kaldte han dem for dei spredde seg mye .

Men da min mann kjøpte gården til den mannen som tilleggsjord til gården vi bor på ,ja da tok jeg en liten stikling og plantet den her hos meg :=) den kommer den meg bare en 2-3 stk alt ettersom og jeg hvet aldrig hvor den dukker opp for den gamle dør bort medan en nysådd kommer til og ja ikke helt der jeg først plantet den ,men det er greit den for den opptrer bare som en blomst og ikke en hel tue

for noen år siden plantet jeg 3 stiklinger av en kvit syrin,det har tatt lang til å få den i blomst,men nå er dei alle tre veletablert og i år er første året dei kviterer med en vakker og rik blomstring,kjekt å lage sine egne planter da

hagen min :=) dagen var fin og den blir like fin i dag .

Som sagt så går sola bak fjellet så vi misser solen i hagen kl 17.30 sånn ca ,men i går kom min svigerinne en tur,hun som har bygget seg rorbu ,sjøen hadde gått fra helt lav til skikkelig høg ,så hun bade både en og flere ganger :=) stinane hadde blitt godt oppvarma av sola ,så da sjøen voks varmet steinane vannet ,hun sa det var deilig ,og siden sola ikke går ned før klokka 21 der nede ble vi sittande og prate til kl 20.00

Da kom ei som bor her i bygda,hun hadde med en kofte som hun lurte på om jeg kunne sy knapper i,hu n hadde ikke tid og i dag kommer en som skal intervjue henne,koften har selvkomponert design som ikke er lansert ennå,mønsteret er tatt ut i fra naturen her i bygda,skal ta bilde av koften og spørre henne om jeg får vise den på bloggen :=) men å sette i knappene var vist ikke enkelt ,jeg satt i 2 timer ,måtte sprette opp og prøve igjen for dei ville liksom ikke komme beint på,men tror det gikk til slutt :=) så får eg håpe hun er fornøgd med det når hun dukker opp om ikke så altfor lenge :=)

8 kommentarer

Siste innlegg