bakeriet

I dag har jeg jobbet på bakeriet ,hjemmebakeriet på mitt eget kjøkken .

Dagen begynte kl 8.00 første deig ble satt og siden gikk det slag i slag og det ene tok med seg det andre :=)

en stabel med grove brød ,en must for min mann når han skal ha niste på jobben

Neste uke får jeg besøk ,da må det være glute og hvetefritt,det ble en stabel med fransk landbrød uten gluten og melk

jeg kjøpte en pakke ferdig surdeigstarter da vi var på Melhus ,jeg ville jo prøve det også

ikke helt velykket disse ,men ingenting å si på smaken så dei blir nok spist :=)

så ringer ei venninne ,og jeg har alltid tid til besøk ,vi koste oss med ost og kjeks ,da hun dro igjen hadde jeg nok en deig liggande ferdigblandet i kjøleskapet

kjøttboller av lammekjøttdeig ,og dei vart smakfulle og go ,dette blir middag en dag når vi har besøk neste uke .Klokka hadde blitt 16.00 og da fikk det bli en lettvindt middag i dag ,fich and chips med salat til ,bare å sette inn i ovnen og maten gjorde seg selv :=)

Bakeriet var åpen ennå ,etter middagen var det kake som sto på lista

krydderkake ,sist jeg lagde den hadde jeg hvetemel ,i dag gikk jeg for gluten og hvetefritt ,og som sist brukte jeg raspet squash,det dufter reine julekvelden her nå :=) har plan om en bakst til ,men nå er bakeriet stengt så det får eg se på i morgen :=)

Litt av ideen med så mange fransk landbrød og kake er att jeg lovet min svoger afternoon tea når dei kom på besøk så det må jeg få til :=)

12 kommentarer

Siste innlegg