bare å prøve på nytt

Dere som følger meg hvet att vi plukket mye sopp på gamleStrynefjell sist søndag ,jeg skulle lage sopp soya ,i dag var det klart  for å sile av soppsaften ,men det hadde ikke gått bra,det lå et tynt mugglag på toppen ,så det var bare å kaste det hele ,men jeg gir meg jo ikke ,så i dag bar det ut i skogen for å se om jeg fant no  sopp til en ny runde :=)

den første jeg kom over var denne vakre her,rød og fin men ikke noe en plukker med hjem ,dette er en rød fluesopp som har mist dei røde prikkane sine

jeg kom over div koraller også ,tror ikke dette er matsopp heller ,men fine er dei da

jeg ser mange store fine sopp ,men heller ikke disse hvet jeg hva er ,jeg begynte å lure på om det ble en ny mulighet for å prøve seg på soppsoya ,jeg tråler opp og ned der jeg bruker å finne sopp

trim får jeg iallefall for her er bakkane bratte ,ikke noen kosetur i skogen med flatt underlag :=) vel jeg finner en og annen rørsopp ,men ikke nok til å få litt soppsoya ,og når jeg er i ferd med å misse trua dukker dei opp

traktkantarellane ,som den fineste blomsterbukett stod dei der ,og jeg fikk poseen full :=)

I tillegg til traktkantarellane fant jeg noen få kremler,svartbrun rørsopp,blodrørsopp ,noen små piggsopp og steinsopp ,men hovedbørten er traktkantarellane :=) så nå er det bare å håpe på et bedre resultat :=) og det tipper jeg går veldig bra

 

6 kommentarer

Siste innlegg