barndommens julesmak

i det ble en annerledes dag i dag for plutselig fikk mannen en fridag noe jeg sette pris på :=) jeg startet først dagen med å lage julekaker,vi besøkte jo min mor i helgen og hun hadde stekt julekaker,slike som vi fikk i min barndom ,og siden jeg ennå ikke har fått den nye komfyren så var det veldig ok å bli gjort oppmerksom på disse for her trenger en kun en vaffeljern

sprø søte og veldig gode kakevaffler ,da har jeg en boks full av hjemmelaget :=)

så kledde vi oss godt ,ja det trengtes for her kom kong vinter i dag ,vi skulle ut og hente hjem det siste lasset med ved som vi hadde lagt ned

kvit morgen ,må innrømme att det er vakkert på dette stadiet

vi fikk hentet veden ,på vei hjem mørknet det ute i fjorden og da jeg nesten var hjemme ,ja jeg spaserte så lavet snøen ned

jeg lødde opp litt av veden før jeg gikk i hus og lagde middag,og da vi hadde spist kjørte vi en tur til Volda ,mannen hadde et ærend og jeg fikk en mulighet til å handle litt ,og på veien bortover hadde det lagt seg ganske mye snø

og det skal snø mye i natt og i morgen før vi igjen får bedre vær,det er vinter :=)

i går var jeg på strikkekafe og da ble det til et nytt vottepar til lillegullet på 1 år ,måtte lage noen som ikke var så enkle å dra av seg

med snor kan dei trekke dem gjennom ermene ,så om lillemor drar dem av så henger dei der :=)

 

10 kommentarer

Siste innlegg