belønning på dagens tur

Det blir ikke store variasjonen på turvalga mine men opplevelsene blir forskjellig fra dag til dag.Da jeg kom ut i dag fikk jeg et drag over hode,jeg ser opp og der seiler havørna,men det er neimen ikke lett å følge en ørn som ikke sitter still,og den kommer lenger og lenger unna,men den forsvinner ikke,så dukker det opp en til og ennå en til og jammen får jeg hele 5 stk over hode på meg :=) det var en opplevelse

jeg går vidare for jeg innser jo att et nærbilde ikke er mulig å få av dem

jeg går motsatt vei av det jeg bruker og som alltid må jeg ta et bilde utover bygda og fjorden når jeg når toppen

og jammen har noen trær begynt å sette gåsunger,ikke verst det midt i januar

så går jeg nedover igjen

men jeg går ikke helt hjem,jeg velger å gå via et av beita våre,men først må jeg gå langs jorde

inne på beite stopper jeg ved det store gamle treet,det er mektigt ,elsker slike gamle trær.Så sier det svush over hode mitt og jeg ser vingespennet forsvinne inn mellom trærne og det var ikke ørna nei :=) jeg hadde tenkt å gå over elva,men ombestemmer meg og går i den retningen vingene fløy,jeg gikk rolig og jeg tittet i alle trær,vel ute av skogen tenker jeg att ja ja sånn er det,men så hører jeg kvitring ikke lite kvitring heller,jeg stopper opp og ser,en gjerdesmette,en til og ennå en til,men dei er raske å gjemme seg så bilde fikk jeg ikke,hva fikk dem til å holde slik leven ? det var da jeg såg den,jeg går nermere og den ser på meg ,tenk att jeg skulle få oppleve det ,

ja for der satt ugle som suste over hode mitt,jeg var redd den skulle lette igjen ,jeg snakket til den og den tittet på meg,litt dirring på hendene så jeg klarte ikke holde kamera helt i ro,men måtte alikavel prøve å zoome

og ennå litt til

har du sett noe så vakkert ,det har ikke jeg ,er det kattugle ? er iallefall det min mann sier att vi har her,,dette var belønningen på dagens tur og jeg er glad jeg tok omveien over jorde og ut i beite vårt :=)

 

18 kommentarer

Siste innlegg