blåbærtur uten blåbær

Hos meg går solen ned bak fjella kl 18,vil jeg ha mer sol etter det må jeg rusle en tur ned til sjøen og det gjør jeg ofte ,men i går skyet det til og vinden var litt kjølig når verandadøra stod åpne og vi fikk litt trekk inn ,så jeg gikk ut på bade og tok på lange bukser og genser,så begynte mannen å snakke om blåbær ,det er for tidlig sier jeg ,men han mintes sin barndom der blåbæra var modne under slåtten .Den barndoms blåbærmark er i dag slåttemark,så han inviterte med på blåbærtur hjemmefra,vi tok bilen og jeg ante ikke hvor vi skulle :=) la oss si det enkelt ,det ble blåbærtur uten blåbær,men det ble en fantastisk nydelig kvelstur og sol i lange baner .

vi kjørte til Grodås men vi stoppet ikke der vi fortsatte mot Stryn ,men vi kjørte ikke til Stryn vi svingte av mot Nord-markane og der er det en perle ,som inen hvet om om en ikke tar av og kjører dit ,en ser det ikke når en kjører rett frem mot Stryn :=) vi har vært der mange ganger og jeg elsker stedet

vi kjører ned til et vatn og parkerer ,her ville vi gå en tur

når vi ikke fant blåbær så var det hyggelig å finne markjordbær ,og dei var søte og go

her står det en gammel sag ,og jeg må si jeg er glad utviklingen har gått fremover når det kommer til dette yrket ,for denne sagen er farlig og med lite beskyttelse om en ikke var forsiktige ,kjekt att slike sager blir tatt vare på så vi får se hvordan det en gang var

vi rusla gjennom blåbærlyng ,det blir masse bær når det blir modent da

det gode liv

jeg fikk med hjem en værslitt stybbe ,tok ikke bilde av den men dere skal få se den ,

vi rusler tilbake til bilen

kvelden siger på men vi kjører videre ,et tranepar kom flygande og sette seg på et nes ,men det var for langt unna til å få bilde av ,

enkelt og vakkert ,et gjerde etter mitt hjerte

vi kjøte til der dei lykklige griser bort før vi snudde hjemover

kvelden seig på og for noen (sjåføren) var det ny arbeidsdag i dag ,ellers tror jeg att jeg fint kunne vært her i det vakre natten gjennom .

Nå sitter jeg her nydusjet ,det er dags for en tur på sjukehuset ,skal ta røntgen av høftene/bekken og når det er gjort blir jeg i Volda til mannen er ferdige på jobb ,ønsker dere en nydelig fin dag ,og kanskje dere også har noen perler i nærområdet til der dere bor

6 kommentarer

Siste innlegg