blankis ingen hindring

Da jeg ble helt ferdige med langlakken min bestemte eg meg for å gå en lengre tur ,gikk bak tunellen og helt til Bjørke ,rundt kirken og hjem .

Med stålis over halve vegen og vade i urørt snø resten ble det god styrketrening på beina ,og med piggsko går jeg trygt uten fare for å falle .

det  var mye som svevde i luften  i dag ,ett fly

og ikke mindre enn 4 ørn

det var spor i snøen

jeg tror sporene hører til en oter,det såg ut som att den nesten hadde glidd gjennom snøen med tette steg for så å dukke under  autovernet og bli borte

hassetrærne henger der fulle av rakler  og noen av trærne var grønne

jeg kan ikke få sagt det nok ,men vi har virkelig hatt tidenes vinter med stort sett aldeles nydelig vær hele desember og januar

nydelig utsikt mot Sætre og Finnes

gamlebutikken ,i den gra er det omgjort litt til et museum som en landhandel en gang var ,det kvite bygget som var i drift da jeg ble kjent med min mann er i dag fritidsbolig

jeg såg noe ute på fjorden ,den dukket og kom opp igjen ,jeg zooma inn og ja hva tror dere dette er ?

det var denne krabaten ,en fossekall ,så da hvet vi det ,den kan svømme i fjorden og ikke bare dykke i elva

det hadde skyet til litt da jeg kom hjem igjen ,men du for en deilig dag ,jeg var ute fra 10.30 til 14.30 og det var herlig

 

10 kommentarer

Siste innlegg