Blåsebort dagen

God morgen i dag er det blåsebort dagen her hos oss ,22+ og kraftige vindkuler

vimpelen får ikke henge i ro som et slips i dag :=)

I går var det Voldadag på meg ,jeg satt på med mannen kl 7 om morgenen,det er tidlig men slik ble det i går og jeg fikk tidlig frisørtime ,en hel time i den storen og det nyter jeg :=)

men før frisørtimen ruslet jeg i tomme gater ,Volda hadde ikke våknet skikkelig ennå ,men spinneriet har åpne dører,der er kolonial noen stoler en kan sette seg på og toalett ,kl 9 åpner apotek og jernia ,så en kan godt si att Volda våkner sakte men sikkert så det går fint :=)

kirken i Volda er flott og stor der den ruver midt i sentrum

jeg skulle rusle en tur ut på moloen ,og det første jeg ser er en stor og fin 4 kløver,skulle den bringe meg lykke ? jeg plukket den og tok den med i vesken min ,jeg hadde en kvitering som jeg brettet fint rundt den ,så nå ligger den her presset og fin :=)

på fjorden går fergene fram og tilbake ,sånn er det når en ikke har bro over fjorden

Volda sentrum er ikke stort ,håper det med tiden dukker opp litt flere butikker ,men slik det er i dag er der nok flest kolonialer .

Jeg rusler tilbake og går til frisøren,etterpå er det tid for lunch ,det smakte godt ,en deilig rekesalat .

Vi har 4 butikker hvor en kan kjøpe dameklær ,bare en og det er cubus med herreklær ,ikke mye det så jeg rakk fint alle butikkane ,vist var der en og annen ting som fristet,men det ble ingen kleshandel i går ,men jeg fant en liten gul vaske til ryggen og den kjøpte eg

etter mye trakk gikk jeg bort på garnbutikken ,kjenner godt innehaveren så jeg sette meg der en god halvtime ,der var ikke mange kunder når jeg var der ,det er sommer og da strikker folk mindre enn om vinteren ,da blir det litt tøffere for dem som skal leve av garnsalg

noen få nøster ble med meg hjem

jeg kjøpte et hefte med babytøy også ,det rosa skal jeg bruke til en liten sparkebukse til veslejenta som elsdte datter vår venter i september :=) og det lilla får vi se,mulig det blir fine kluter ,men tiden får vise .

Vel ,dagen gikk mot ettermiddag ,jeg var innom kafeen igjen ,der ble det kake og te på meg så var det på tide å gå dit hovedformålet med Voldaturen var,coronavaksina ,jeg skulle følge noen gule skilt,dei var usynlige for meg ,så jeg gikk mye i sikksakk ,traff på ei til som lette og vi gikk sammen ,var i ferd med å gå i sikksakk igjen da der kom ei dame mot oss,jeg spurte om veien og hun vist veg ,da var vi der på få strakser ,jeg hadde time 15.58 kom der 20 min før men det gjorde ingenting ,det var bare å følge strømmen og så var det gjort før en fikk tenkt seg om :=)

Dagen gav meg godt over 14000 skritt ,ny hårsveis,hyggelig prat ,god mat og første dose corona vaksine ,kan vel si att da ble det en fin dag i går da

 

8 kommentarer

Siste innlegg