blir vi lurt ?

I går såg jeg på værmeldingen,sol sier dei,jommen sa eg sol for ute øspøser det,så ser eg på værmeldingen i dag sol men først litt ut på dagen,en kan lure på om vi blir litt lurt her,men vi får se da litt ut på dagen om det snur og skyene trekker seg unna,enn så lenge øser regnet ned :=)

Ja vi kom hjem fra en fin uke på tur fredags kvelden,,lørdagen gikk til å rydde og vaske kle,samt ta forskjellig inn fra bobilen men søndag var det dags for en tur i skogen ,jeg gikk først en tir på førmiddagen alene ,etter middag tok jeg mannen med i en annen skog og resultatet ble over 3 kilo fin matsopp

det hadde liksom eksplodert litt den uken vi var borte,her har vi kantalell,blek piggsopp,et par røyksopp,traktkantareller,steinsopp ,svartbrun rørsopp,granmatriske og 3 forskjellige kremler,ja og noen svære rødskrubber,piggsoppen og kantarellen ble stekt til middag resten kuttet i grove biter og lagt ned med havsalt mellom lagene og et press på,det skal bli soppsoya men først skal det ligge slik i en uke :=)

mandag var det strikkekafe,da begynte jeg på en ny jakke til meg selv i dette garnet

en nydelig høstfarge i garnet det kommer ikke rett frem på bilde,men den er nydelig ,blir en helt enkel jakke i glattstrikk og uten mønster,strikker på div som skal i julegaver så jakken blir litt innimellomstrikk og på strikkekafe :=)

I går besøkte jeg grannen ,koslig å sitte slik og prate når regnet øser ned ute ,dagen i dag,tja jeg må ta fram festdraktene våre ,lørdag er det konfirmasjon og siden jeg får besøk av barn og barnebarn i dag og må bake kake på fredag til 100 års jubileum for kirken vår så da er det greit å ha kle til lørdagen klar i god tid :=) men dukker solen opp i dag skal jeg ut og gå en tur ,ha en fin dag da

8 kommentarer

Siste innlegg