bobil eller ?

i dag regnet det når vi sto opp ,jeg hadde et ønske for dagen :=) siden det regnet i dag og melder sol i morgen så tenkte eg vi kunne ta en biltur og heller være hjemme i morgen når sola skinner :=) og jeg fikk ønsket mitt oppfylt jeg .

Målet mitt var Torheim gartneri ,det ligger på Nordfjordeid og tar over en time å kjøre,jeg fikk velge kjøretøy ,bobil eller bil ,jeg valgte bobil for jeg kunne jo ikke vite hva jeg skulle ha med meg hjem hi hi ,og dere,dette gartneriet er den fineste en kan tenke seg bli med da vel

når vi kommer til Eid skal vi over på den andre siden av fjorden og følge veien langs fjorden ,utrolig smalt så det var ikke rom for å kjøre fort

vi er fremme og må opp en bratt bakke ikke så veldig bobilvenlig men vi kom opp ,eller mannen kjørte jeg hoppet ut og gikk opp den lange bratte bakken

eigerne av gartneriet bor her og må ha den fineste av dei fine hagene ,og her inne i fjorden i le blomstrer det som bare det allerede

og dette er bare begynnelsen på rhododendron blomstringen :=) å det fristet å kjøpe flere rhododendron men i dag var min plan å kjøpe noe vintergrønt som jeg kunne plante oppom mine rhododendron så dei får le for vinden ,og til min glede hadde dei vinterliguster :=)en hekkplante som er grønn hele året og når mannen var med ja da ble det litt mer enn det med hjem

fornøgd pakket vi inn i bilen og begynte hjemturen

en stund lurte jeg på om det var bobil eller blomsterbil vi kjørte ,men bra vi tok bobilen for vi trengte takhøyden ,måtte vippe vekk halve senga :=)

regnet opphørte så vi fikk en nydelig tur hjemover,stoppet på eid og spiste lunch i bilen ,koste oss og tok det med ro

så var vi hjemme og kvelden var like rundt hjørnet ,det ble hekk ,to busker og to trær i familien japansk viftelønn ,Lykke ,så får vi bruke dagen i morgen på å bli litt enige om hvor buskene og trærne skal stå ,hekken er grei den skal oppom rhododendronbeddet :=)

17 kommentarer

Siste innlegg